Jumat, 10 Januari 2025

Jamita Minggu I Dung Epiphanias - Lukas 3 : 15 - 22


JAMITA MINGGU I DUNG EPIPHANIAS 12/01/2025

LUKAS 3 : 15 – 22

 

Patujolo : Angka dongan sahaporseaon panjahaion di turpuk jamita sadari on, sasintongna na maima ima do bangso Israel di sahalak raja, ai nunga tung leleng nasida manghirim na ingkon ro do Raja napaluahon nasida sian gonggoman ni bangso rom. Di tingki na jongjong si-Johanes pandidi marbarita nauli sai di pikkir nasida do Jesus i ibana siala ni huasona di angka panurirangonna. Jala molo tapatudos do tu na masa nuaeng di portibi on, nunga tung leleng hita maima ima di haroro ni Jesus si palua i tu portibi on, di pardalanan ni ngolu on jotjot do alani gogo ni angka huaso na di portibi on, jala alani dokdokni sitaonon di ngolunta, lumobi ma di angka pamaritaon na maralo tu Debata gabe ganggu rohanta taringot tu Jesus na naeng ro i. sialani i marhite turpuk jamita on di podahon do tu hita :

Thema : JESUS DO ANAK HAHOLONGAN NI DEBATA

 

1.   TAJANGKON MA JESUS KRISTUS I

        Di hita saluhutna angka dongan sahaporseaon, torop do hita manghatindanghon bahwa Menunggu adalah hal yang sangat membosankan.

Marhite turpuk jamita on, boi do dohonon sasintongna nunga apala tung leleng bangso israel na marsitaonon, jala di bagasan na marsitaonon i nasida sai manghirim do nasida anggiat nian tumibu ro raja Israel na paluahon nasida sian angka sitaonon nasida i. Tarpaima do nasida jala memang sada ulaon na mansai borat do na paimahon, lumobi ma paimahon di bagasan sitaonon na dokdok. Sian hajolma on ta on, sai jotjot do hita madabu tu bagasan dosa alani angka na paimahon, isarana paimahon angka dongan tu angka ulaon, paimahon angka dongan di bagasan siubeon naung male, jala taringot tu na paimahon haroro ni Jesus Kristus i, jotjot do tubu ma di rohanta sai gumira ma nian ro asa salpu angka sitaonon, jala alani dokdokna angka sitaonon i sipata gabe tubu ma lomos ni roha taringot tu Jesus Kristus i.

 

       Di na jongjong si Johanes pandidi manurirangi, torop do bangso israel na manghirim si Johanes do Jesus na naeng ro i (ayat 15), jala sasintongna andorang so sahat tu turpuk jamita on, nunga be manurarangi si Johanes, asa ganup jolma ingkon olo paubahon rohana jala mamparbuehon angka na tama di ngoluna (8). Alai tung maol do di tanda bangso israel, ise do sasintongna si Johannes, jala ido umbahen na di patangkas nasida songon na di ayat 15 i, alai ro do si johanes mangalusi na ingkon ro dope di pudina na gumogo sian ibana, jala di hatindanghon ibana do i “na hurang tama do ibana mangharhari tali sipatuna”. Marhite pandohan na on nda ingkon lam pos ma nian roha ni angka bangso israel taringot tu haroro ni Sipalua na naeng ro i ?. Hataridaana, di jangkon nasida do nian Jesus i, alai dang leleng nai “hurang lobi 3 taon” nunga parsidohot nasida na mamparsoadahon Jesus i jala na mandok parsilanghon Ibana, sada gombaran jala singot singot do on di hita, ia hajolmaon i, di pengakuan, sifat dohot lan angka na asing sai na muba uba do, alai marhite turpuk jamita on di hirim Debata do asa roha dohot pengakuan ni angka na porsea i ingkon hot do sahat ro di ujungna (Wahyu 2:10) jala ido ulaon ni tondi porbadia i umbahen na di lehon mian di rohanta ganup.

       Alani, marhite jamita di minggu parjolo Epiphanias sadari on, tangkas ma hita mangantusi ia tujuan utama haroro ni si Johannes pandidi ima patulushon sangkap di Debata manang na misi ni Debata laho paradehon dalan di haroro ni Jesus Kristus (Jes.40:3-5), paingothon saluhut angka jolma asa sude olo paradehon diri marhite hamubaon ni roha (Pertobatan), mangolu di bagasan hamubaon ni roha (Luk. 3:8). Marhite turpuk jamita on, boi do antusanta tung mansai tigor do di patutimbo si Johanes ia Jesus Kristus na naeng ro i sintong do Ibana anak ni Debata, ai tangkas do di surirangkon Ibana bahwa Jesus Kristus na naeng ro i gok huaso do Ibana di saluhut jala di patolhas do tu bangso Israel na ingkhon Jesus Kristus i do manirang ganup angka na manjangkon dohot naso manjangkon Jesus sipalua i, jala Ibana do muse mamboan angka na marpangoloion di hatana ima angka na pantas roha laho masuk tu hangoluan na saleleng ni lelengna, jala angka naso manjangkon i tu api na so ra mintop, ima na ginoaran api narokko (17).

 

      Di pangkobasion na i sintong do ibana mangulahon ulaon na i “barani mandok angka na sintong”, alai baliksa do na masa tu ibana, tung pe angka hasintongan i do na binaritahonna, gabe sogo do roha ni si Herodias alani na pinaingotna dang sintong ibana marroha-roha tu raja Herodes. Molo tapatudos do tu namasa nuaeng, jotjot do gabe masa angka perselisihan, bahkan paraccitan ni roha di angka pardonganon ala ni habaranionta manghatindangkon hasintongan, alai dison ma ingkon do ta tantusi bahwa parbue ni hamubaon ni roha ingkon do barani manghatindangkon angka na sintong, ingkon do adong hataridaan na bahwa na toho hita namarpos ni roha di Debata, lumobi ma “Barani manghatindanghon na sintong ingkon gabe sada motto do i di hita na maima ima di haroro ni Jesus Kristus i, manghatindanghon marhite pamangan songoni nang di parulaon” jala ima tanda ni angka na olo paubahon roha di ngoluna siganup ari (Luk.3:8). Ingkon do olo marbagi tu angka na hurangan (Luk.3:11,13;Gal.6:2;Matius 22:39). Jala marhite turpuk on di paingot do hita bahwa di angka hita naso olo paubahon roha na gabe ambolong do muse tu api narokko i (Luk.3:9,19; Mat.7:19), siala ni i olo ma hita ganup paubahon roha jala ta haporseai ma sintong do Jesus Kristus I anak ni Debata.

 

 

2.   AI IBANA DO SIPALUA SANDOK JOLMA

       Marhite turpuk jamita sadari on, ima na margoar minggu parjolo dung Epiphanias, Epiphanias na marlapatan ma i Hapapatar-Penyataan aha do na naeng berengon ta marhite turpuk jamita on, jala di dia do letak ni penyataan i?.

Molo tangkas do nangkin ta jaha ima di ayat 21-22 “Ho do anakku haholongan i; lomo do rohangku di ho”. Ia pandohan on sasintongna soara ni Debata do i na papatarhon tu sandok portibi on, lumbi ma tu hita nuaeng mandok ta oloi jala ta haporseai ma Jesus Kristus sipalua i, ai sintong do Ibana anak ni Debata, jala Ibana do na tuk paluahon hita sian dosa hamatean i.

 

        Di na tardidi Jesus Kristus, perkiraan di umur 30 taon, sipata memang tubu do sungkun sungkun di roha ni angka jolma lumobi ma angka horong ni na so porsea “ai aturanna do ganup na mardosa ingkon do paiason manang na di tahirkan”. Alai marhite turpuk jamita on naeng do ingkon antusanta jala ta haporseai, ndang na alani mardosa Jesus Kristus i asa tardidi Ibana, alai asa singkop do sude di gonophon angka naung sinurirangkon ni angka panurirang i jala ido tujuan haroro ni si Johanes tu portibi on paradehon dalan, jala asa saut na sinangkapan ni Debata taringot tu haluaon ni Jolma (Korintus 5:21; Galatia3:13; Heber 4:15; Pipipi 3:9). Ai marhite pandidion ni Jesus Kristus i do di papatar Debata tu portibi on sintong do Jesus Kristus anak ni Debata “Ho do anak haholongan i; lomo do rohangku di ho”.

Sialani i, di hita saluhutna pe porlu do nang hita manangkasi dirinta ganup, sahat tu dia do nunga nuaeng pangantusionta umbahen na tardidi hita. Ai torop dope nuaeng sian tonga tonga ni halak Kristen na mandok molo tardidi ianakhonna “selamat ma di ho anaha nungnga tutu mangalap goar ho sadari on sian bagas joro ni Debata” di angka pandohan si songon on, tardapot do naso singkop dope hita mangantusi aha pandidion, sasintongna alani dosa dohot alani ringkot ni haluaon do asa ingkon tardidi hita jolma, on ondolan na umbahen ingkon tarididi ganup angka jolma jala ido na patandahon na mangakku hita angka jolma pardosa di adopan ni Debata jala ta haporseai di Ibana do haluaon i, jala si Paulus sandiri pe  di hatindanghon do tu huria Roma naso adong be jolma di portibi on na tingkos sude nungga mardosa (Roma 3:23). Ingkon sadar do hita di dosa i jala ido umbahen na ringkot hita manjalo pandidion i, ai ido dalan parhitean ni Debata manolukhon ngolu na imbaru tu hita ganup angka jolma, asa dapot hita haluaon marhite hasesaan ni Dosanta. Jala taringot tu pandidon jotjot do hita, nang angka huria na asing pe torop dope na manolak pandidion tu angka dakdanak, alai songon hita huria Lutheran ta haporseai do nasa jolma, na di bagasan bortian, poso poso, dakdanak, ro di angka na magodang angka pardosa jala na ringkot do pandidion. Alani do di pengakuan ni Konfesi augsburh na ta haporseai i, di artikel na IX “na marguna do pandidion i tu haluaon parhitean manjalo asi ni roha sian Debata, alani do ganup angka DAKDANAK ingkon do sididion. Jala tatulak do sude angka pangajarion nang angka huria naso manjangkon pandidion ni angka DAKDANAK ima na ginoaran kaum Anabaptis”. Sialani i, di turpuk jamita on tangkas do di dok si Johanes “didihonon ni ido tu hamu tondi porbadia dohot api” ta hamuliatehon ma i, ai nunga be sahat tu hita asi ni roha ni Debata marhite pandidion naung ta jalo i, jala nunga be sude pangisi ni bagasta gabe targoar anak ni Debata angka si partohap di surgo hasongan i, alani ringkot ma siganup ari marningot hita di pandidion i, na gabe sada tanda di hita asa ganup tingki ma hita manolsoli di angka dosa songon na nidok ni si johanes “mian di bagasan hamubaon ni roha” (Lukas 3:8).

 

       Sialani i, angka dongan sahaporseaon, unang be ganggu jala mar-lomos ni roha hita taringot tu Jesus Kristus i, molo di bagian na parjolo nakkin nunga tangkas di patolhas si johanes taringot tu huaso ni Jesus Kristus, ima na di ayat “16-17” di tanganna do purpuran, paiasonna ma pardegeanna: papunguaonna do emena tu sopona, alai tutungonna do hurangkam i tu api na so ra mintop. Nunga masa be asi ni roha i, ai nunga mate Jesus Kristus i di hau pinorsilang, ja Ibana mamuri hita sian dosa hamatean i marhite mudarna. Nuaeng nunga be di goari hita anak haholongan ni Debata angka naung ni asian ni Debata. Di hirim Debata do asa sude hita tongtong ma mian di bagasan pos ni roha ja marhaposan situtu di Debata, ai nunga patar be holong na i tu hita saluhutna, ta haporseai ma Jesus Kristusi, jala pos ma rohanta di Debata. Amen

 

Pdt. Ardianus Situmorang S.Th

Senin, 06 Januari 2025

Penjelasan tentang Epifanias

Epipanias

1. Pengertian EPIPANIAS
Epifanias berasal dari bahasa Yunani Koine: ἐπιφάνεια, epiphaneia, "manifestasi", "penampakan jelas" atau Teofani dalam bahasa Yunani Kuno (ἡ) Θεοφάνεια, Τheophaneia berarti "penampakan Tuhan" dalam bahasa Batak di katakan Hapapatar.


2. Sejarah Epipanias
Epipanias atau Hari Raya Penampakan Tuhan adalah sebuah hari raya keagamaan dalam sejumlah denominasi gereja Kristen yang di laksanakan setiap tanggal 6 Januari "merayakan wahyu Allah sebagai manusia" manifestasi Yesus Kristus terhadap dunia dalam bentuk kelahiran-Nya, Firman menjadi daging.
Dalam Gereja Ritus Barat maupun Timur memiliki pemahaman yang sama mengenai Epifani ini yaitu Manifestasi Yesus Kristus kepada dunia (papatarhon hadirion ni Debata tu portibion marhite Jesus Kristus. Meskipun mereka sama sama memahami epipanias sebagai pernyataan Allah lewat Kristus namun dalam penghayatan akan peristiwa tersebut agaknya gereja barat dan timur berbeda sebab dalam Gereja Barat, Epifani dilakukan untuk memperingati kedatangan Orang-orang Majus dari Timur disebut Tiga Raja, nama dari ke tiga orang Majus tersebut adalah Gaspar, melchior dan balthasar yang mengunjungi Yesus yang baru saja lahir, hal ini menunjukkan Manifestasi Bayi Yesus Kristus terhadap orang Yahudi maupun di luar bangsa Yahudi (berarti seluruh dunia) sebagai Anak Allah.
Namun dalam Gereja Timur mereka melakukan ibadah Epipanias adalah untuk memperingati pembaptisan Yesus Kristus oleh Yohanes Pembaptis di sungai Yordan, yang menunjukkan Manifestasi Yesus Kristus memulai karya Pelayanan-Nya sebagai Anak Allah atau sering pula disebut Teofani.

 
Sedangkan dalam sejarah ke Kristenan hari Epifani dirayakan pada 6 Januari dan memperingati empat peristiwa sekaligus, yaitu :
1. kelahiran Yesus,
2. kedatangan orang-orang majus,
3. Pembaptisan Yesus,
4. dan pernikahan di Kana.
Secara nyata tradisi ini bertahan hingga abad kelima di gereja Katolik Roma dan Gereja Timur.
Dan pada tahun 567, Konsili Tours memisahkan tradisi kelahiran Yesus dan Hari Raya Epifani.
Pada tahun 1955, Paus Pius ke-12 memisahkan pembaptisan Yesus dari Hari Raya Epifani, sehingga Hari Epifani dirayakan secara terpisah.
Dan dapat di pahami bahwa "epifani" secara bahasa berarti suara dari surga yang menyatakan/Yesus sebagai Anak Allah. Perayaan Hari Epifani merupakan ritual sakral untuk menampakan martabat ilahi Yesus sebagai Putera Allah sang Penebus dunia.

3. Mengapa Epipanias di rayakan ?
Epipanias selalu di rayakan pada tanggal 6 Januari dengan di hitung maju 12 hari setelah natal 25 Desember, hari raya epifani ini di rayakan untuk mengingat btiga orang bijak yang menurut Alkitab, membawa hadiah berupa Emas, kemenyan dan mur kepada bayi Yesus. Ke tiga persembahan syang mereka bawa sesungguhnya telah menyatakan bahwa Yesuslah Raja, Imam dan Nabi. Orang orang maju tersebut di perkirakan datang mengunjungi Yesus setelah 2 tahun kelahirannya, sebab penginjil Matius mencatatnya dalam Matius 2:16.

Jumat, 03 Januari 2025

Hendaklah kamu selalu Rendah hati, lemah lembut dan Sabar - Efesus 4 : 1 - 3

Selamat pagi ... 
Firman Tuhan untuk kita. 
Efesus 4 : 1
Sebab itu aku menasihatkan kamu, aku, orang yang dipenjarakan karena Tuhan, supaya hidupmu sebagai orang-orang yang telah dipanggil berpadanan dengan panggilan itu.
Efesus 4 : 2
Hendaklah kamu selalu rendah hati, lemah lembut, dan sabar. Tunjukkanlah kasihmu dalam hal saling membantu.
Efesus 4 : 3
Dan berusahalah memelihara kesatuan Roh oleh ikatan damai sejahtera.

Saudara saudari, perlu kita memahami bahwa yang mendirikan Gereja adalah Allah sendiri melalui orang osang kudus, dan Gereja sendiri adalah tubuh Kristus, namun jika Gereja terus mengalami konflik maka di pastikan bahwa Gereja itu tidak akan maju dan tak akan jadi berkat. Ini akan berdampak serius, gereja itu akan mengalami kemunduran. Tentu saja gereja semacam ini tidak memuliakan Tuhan. Oleh karena itu, kesatuan dalam gereja sangatlah penting khususnya bagi perluasan Kerajaan Allah.

Melalui perikop ini, Rasul Paulus berharap agar jemaat Efesus hidup berpadanan dengan panggilan mereka (1), yaitu hidup seperti Kristus: rendah hati, lemah lembut, dan sabar (2). Mereka harus penuh kasih dan saling membangun. Dalam persekutuan harus ada usaha memelihara kesatuan Roh yang diikat oleh damai sejahtera, sebagaimana orang percaya merupakah satu tubuh, satu Roh, satu Tuhan, satu iman, satu baptisan, serta satu Allah dan Bapa (5-6).

Paulus juga menugasi para pemimpin rohani untuk memperlengkapi umat Tuhan (12). Tujuannya adalah agar jemaat terdidik dalam pelayanan bagi pembangunan tubuh Kristus, mencapai kesatuan iman yang sejati dan memiliki pengenalan yang benar akan Kristus, serta bertumbuh sesuai kepenuhan Kristus. Dengan demikian umat tidak mudah diombang-ambingkan ajaran sesat, kepalsuan, dan tipu muslihat manusia yang ingin menjauhkan umat dari Tuhan. Sebaliknya, umat dapat bertumbuh dan berdiri teguh dalam kebenaran yang didasarkan pada kasih serta semakin serupa dengan Kristus sebagai Kepala jemaat. Di samping itu, umat juga dapat saling membangun, mengasihi, dan melayani sesuai karunia masing-masing.

Oleh karena itu, marilah kita mensyukuri dan menyadari bahwa sesungguhnya kita juga adalah anggota tubuh Kristus yang beraneka ragam dengan peranan yang beragam pula. Oleh sebab itu kita harus saling menghargai, saling mengisi, dan saling melayani sesuai karunia masing-masing. Kristus telah memanggil dan mengumpulkan kita, bahkan mempersatukan kita dengan KasihNya. Dalam kesatuan itu, kita tetap memiliki keragaman agar kita dapat saling memperlengkapi di antara sesama umat Tuhan. 
Oleh karena itu, kesadaran akan kesatuan kita sebagai anggota tubuh Kristus harus diimbangi dengan kesediaan untuk menerima keanekaragaman di antara kita. Hiduplah di dalam Kasih Kristus dan saling melengkapi lah dengan kasih yang dari padaNya. 


Kiranya kasih setia Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus memelihara dan menolong kita semua. Amin 🙏

Kamis, 19 Desember 2024

YAKIN karna Tuhan kita adalah Allah yang hidup

Selamat pagi. 
Firman Tuhan untuk kita. 
Mazmur 16 : 7
Aku memuji TUHAN, yang telah memberi nasihat kepadaku, ya, pada waktu malam hati nuraniku mengajari aku.
Mazmur 16 : 8
Aku senantiasa memandang kepada TUHAN; karena Ia berdiri di sebelah kananku, aku tidak goyah.
Mazmur 16 : 9
Sebab itu hatiku bersukacita dan jiwaku bersorak-sorak, bahkan tubuhku akan diam dengan tenteram;
Mazmur 16 : 10
sebab Engkau tidak menyerahkan aku ke dunia orang mati, dan tidak membiarkan Orang Kudus-Mu melihat kebinasaan.
Mazmur 16 : 11
Engkau memberitahukan kepadaku jalan kehidupan; di hadapan-Mu ada sukacita berlimpah-limpah, di tangan kanan-Mu ada nikmat senantiasa.


Saudara saudari, Mazmur ini dimulai dengan doa permohonan agar Tuhan melindungi pemazmur (1). Akan tetapi ayat-ayat selanjutnya merupakan pernyataan keyakinan pemazmur bahwa Tuhan pasti melindungi dirinya (2-11). Pemazmur sungguh yakin, bahwa Tuhan adalah yang terbaik bagi hidupnya (2, 5). Seperti seorang yang beroleh harta warisan atau tanah pusaka, demikian anak-anak Tuhan mendapatkan yang terbaik. Itu sebabnya pemazmur memuji Tuhan dan tetap hidup mengandalkan-Nya (7-8). Oleh karena itulah pemazmur berpendapat bahwa Justru orang-orang yang menyembah ilah lain rugi besar (3), sehingga pemazmur tidak akan pernah mau terikut ikut dengan mereka yang menyembah berhala dan dengan demikian menyangkali Tuhannya!

Melalui renungan ini dapat kita memahami bahwa, memiliki Tuhan berarti memiliki hidup sejati karena Tuhanlah satu-satunya sumber hidup. Karena itu memiliki Tuhan berarti memiliki segala-galanya. Ayat 8-11 dikutip oleh Rasul Petrus dari (Kis. 2:25-28) dan juga (Kis. 13:35-37) untuk menjelaskan Tuhan Yesus yang bangkit. Artinya karena Kristus diutus Allah ke dalam dunia untuk menjalankan misi-Nya, mati menebus manusia berdosa, maka setelah tuntas misi penyelamatan tersebut, Allah membangkitkan Dia sebagai Allah yang hidup.

Inilah keyakinan pemazmur bahwa ia memiliki jaminan akan hidup bahagia dan selamanya dalam keberkatan karena Allah adalah sumber hidupnya. Keyakinan ini bukan hanya milik pemazmur atau umat Tuhan pada masa Perjanjian Lama, tetapi terlebih lagi milik umat Kristen sejati. 

Oleh karena itu, hendaklah setiap kita yang percaya kepada Tuhan Yesus yang bangkit dari kematian, harus mempercayai bahwa suatu hari kelak, kita pun akan dibangkitkan dari kematian untuk masuk ke dalam hidup yang kekal. Itulah keyakinan iman anak-anak Tuhan yang telah mengalami penebusan. Karena itulah juga kita dapat berkata Tuhanku hidup, aku pun akan hidup. Apakah itu juga keyakinan iman Anda? Yakinlah dan hiduplah dalam Tuhan Yesus.


Kiranya kasih setia Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus memelihara dan menolong kita semua. Amin 🙏🙏

Rabu, 18 Desember 2024

Contoh Kata Sambutan Panitia Natal

 

Kata Sambutan Ketua Natal :

 Selamat Natal Ma di Hita Saluhutna Amang Inang!

Tarpuji ma Tuhan Debata di Ulaon Las ni roha ima di Pesta Natal Keluarga GKLI Batu Aji na tapatupa di borngin on.

Na huhormati Amang Pendeta Resort. “Tamu undangan Spesial/Dewan”, Amang Guru Huria, songoni nang angka dongan pangula ni Huria, dohot angka dongan na huhaholongi hami tamu undangan nami na ro sian GKLI baloi kolam, ro di sude ruas ni huria GKLI na ro di bagasan borngin on. Selamat natal ma di hita saluhutna amang ianang.

Hami sebagai Ketua panitia Natal naung tarpillit di tahun 2024, parjolo sahali mandok mauliate ma di Tuhan Debata naung mangalehon hasehaton sahat tu sadari on, jala mauliate ma nang di pos ni roha muna na mangalehon tanggung jawab on tu hami. Molo marningot do hami di angka persiapan persiapan Natal naung tapatupa nunga hurang lobi 2 bulan sahat tu sadari on, sialani i tangkas do hu antusi hami, ianggo so dohot hamu amang inang na mandukung hami ndang boi tarpatupa hita pesta natal on di borngin on, siala ni i mauliate godang ma amang inang di angka sada ni roha naung tapatupa di huria on, lumobi ma di hasadaon ni rohanta na laho patupahon pesta Natal ta on.

Di ulaonta di borngin on godang do angka hahurangan na terjadi, baik di angka cara penyambutan, songoni nang di angka sipatupaon naso sempurna dope, alani i gomos hami mangido amang inang, rap marsialapan roha ma hita di angka hahurangan jala pos rohanta di tahun angka na naeng ro rap ma hita manangianghon asa lam tu dengganna ma tapatupa.

Hombar tu Tema Natal ta di borngin on : “Sada ma rohanta di bagasan holong na sian Debata

Anggiat ma tutu amang inang lam tarida nian hasadaon ni rohanta lumobi ma di huria on, baik di angka hami dongan pangula, songoni nang hita angka ama, dohot di angka ina pe nang di sude pinomparta na adong di huria on, sai gabe ma nian hasadaon ni roha i di hita, jala lam marlipat ganda ma angka pasu pasu ni Debata di hita.

Jala di borngin on mansai las hian roha nami siala haradeon ni angka ama nami ina nami naung ro mangadopi undangan nami di borngin on, sialani i atas nama ketua Natal : hupasahat hami ma amang Inang hamuliateon ni roha nami di haroro muna di borngin on, sai di pasu pasu Tuhan Debata ma hamuna, jala di padao ma sian hita angka arsak ni roha nang parsahiton. Jala pos ma rohanta di Tuhan Debata di lehon ma di hita torang ni pingkiran nang holong ni roha laho mandapothon Natal 25 Desember songoni nang tahun baru 2025. Sai Tuhan Debata ma donganta.

 

Songoni hata sambutan na boi hupasahat hami.

Mauliate ma di Tuhan Debata jala mauliate ma nang di hita saluhutna.

Horas….horas…. horas….

Selamat Natal.


Minggu, 15 Desember 2024

Tuhan memberkati Bumi dan segala Isinya

Selamat pagi. 
Firman Tuhan untuk kita. 
Mazmur 67 : 2
 Kiranya Allah mengasihani kita dan memberkati kita, kiranya Ia menyinari kita dengan wajah-Nya. 
Mazmur 67 : 3
 supaya jalan-Mu dikenal di bumi, dan keselamatan-Mu di antara segala bangsa.
Mazmur 67 : 4
 Kiranya bangsa-bangsa bersyukur kepada-Mu, ya Allah; kiranya bangsa-bangsa semuanya bersyukur kepada-Mu.
Mazmur 67 : 6
Kiranya bangsa-bangsa bersyukur kepada-Mu, ya Allah, kiranya bangsa-bangsa semuanya bersyukur kepada-Mu.
Mazmur 67 : 7
Tanah telah memberi hasilnya; Allah, Allah kita, memberkati kita.
Mazmur 67 : 8
Allah memberkati kita; kiranya segala ujung bumi takut akan Dia!

Saudara saudari, jika kita membaca mazmur ini, sungguh begitu Singkat tapi padat. Mata kita semakin tercelik. Ini merupakan Mazmur Mesias atau Mazmur Milenium. Bukankah Doksologi dan ucapan Berkat Iman ada di dalamnya? (ayat 2, bdk. Bil. 6:24-25). Siapakah "jalan-Mu" itu, kalau bukan Kristus yang berkata "Akulah jalan" (Yoh. 14:6)? Siapakah yang memungkinkan kita beroleh keselamatan? Siapakah yang akan memerintah suku-suku bangsa sehingga mereka bersorak? (Bdk. Why. 7:9). Bukankah Dia yang memegang pemerintahan atas dunia? (Why. 11:15).

Segala ujung Bumi. Setiap manusia tinggal di ujung bumi. Pemazmur berharap kiranya setiap orang di segala ujung bumi takut akan Allah. Cocokkah ini dengan Amanat Agung Sang Mesias dalam Mat. 28:19-20? 
Memang dalam kenyataanya, semakin maju dunia modern ini, justru semakin tercabik-cabik dalam masa globalisasi. Tetapi setiap orang percaya harus merindukan agar seluruh ujung bumi diberkati Allah melalui iman percaya mereka kepada Tuhan Yesus Kristus. Biarlah ujung bumi mendengar suara-Nya. Dan janganlah terpedaya oleh janji persatuan yang di luar Kristus. Sebab hanya Yesus Kristuslah yang mampu memulihkan kehidupan kita dengan utuh dan mendamaikan hati kita, termasuk memperdamaikan hubungan kita dengan Allah. Tetaplah andalkan Tuhan dan berpengharapan kepadaNya. 


Kiranya kasih setia Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus memelihara dan menolong kita. 
Amin 🙏

Sabtu, 14 Desember 2024

Kasihmu adalah bukti Iman yang sesungguhnya

Selamat pagi dan salam Adven III
 

Firman Tuhan untuk kita.
2 Petrus 1 : 3
Karena kuasa ilahi-Nya telah menganugerahkan kepada kita segala sesuatu yang berguna untuk hidup yang saleh oleh pengenalan kita akan Dia, yang telah memanggil kita oleh kuasa-Nya yang mulia dan ajaib.
2 Petrus 1 : 4
Dengan jalan itu Ia telah menganugerahkan kepada kita janji-janji yang berharga dan yang sangat besar, supaya olehnya kamu boleh mengambil bagian dalam kodrat ilahi, dan luput dari hawa nafsu duniawi yang membinasakan dunia.
2 Petrus 1 : 5
Justru karena itu kamu harus dengan sungguh-sungguh berusaha untuk menambahkan kepada imanmu kebajikan, dan kepada kebajikan pengetahuan,
2 Petrus 1 : 6
dan kepada pengetahuan penguasaan diri, kepada penguasaan diri ketekunan, dan kepada ketekunan kesalehan,
2 Petrus 1 : 7
dan kepada kesalehan kasih akan saudara-saudara, dan kepada kasih akan saudara-saudara kasih akan semua orang.

Saudara saudari, pada renungan kita hari ini Rasul Petrus kembali menyampaikan khotbah mininya lewat surat yang di tuliskannya karena ia sadar waktunya tidak akan lama lagi berakhir dari dunia (12-15). Surat Petrus yang kedua ini bisa dianggap sebagai surat wasiatnya kepada jemaat yang selama ini ia gembalakan. Ia mendorong mereka untuk bertumbuh terus menjadi serupa seperti Kristus. Petrus juga memberi pengharapan bahwa kalau mereka bertekun dalam panggilan dan bertumbuh, mereka berhak masuk ke  kerajaan Kekal (11). 

Itulah nasihat Petrus di penghujung khotbah mininya (3-11). Kalau orang Kristen tidak bertumbuh dalam kebajikan, ia menjadi seperti orang buta dan picik, tidak sadar sudah menerima anugerah (8-10). Ingat dan ketahuilah, sesungguhnya kita telah memiliki segala anugerah yang Allah berikan untuk hidup saleh dan pengenalan yang benar akan Allah (3). Hidup saleh itu adalah mengambil bagian dari kodrat Ilahi dan luput dari hawa nafsu dunia yang membinasakan (4). Maka, tanggung jawab kita adalah bertumbuh menjadi dewasa dalam iman. Hal itu dipaparkan oleh Petrus di ayat 5-7. Dalam Firman ini, rasul Petrus bukan membicarakan tingkatan iman. Tetapi Petrus mengingatkan kembali bahwa setiap orang yang telah beroleh anugerah Allah harus tau bersyukur kepada Allah lewat mempersembahkan hidup untuk Allah melalui segala perbuatan yang baik "buah Roh" atau kebajikan yang seharusnya nyata dalam kehidupan anak Tuhan (Yakobus 1:3-4).
Setiap kali kita mengembangkan satu karakter Kristus dalam hidup kita, hal itu akan memperkuat kebajikan atau karakter lain yang sudah kita miliki. Itulah yang Petrus hendak sampaikan.

Oleh karena itu, melalui renungan harian Luther kita ini, marilah kita meneliti diri kita masing masing. Apakah kita sedang bertumbuh dalam iman? Atau jangan-jangan kita sedang hanyut ikut arus dunia yang berdosa ini. Kiranya melalui nasihat Petrus ini kita di dorong untuk maju terus dalam iman, semakin hari semakin serupa seperti Kristus. Ingat satu karakter Kristus terbentuk dalam diri Anda, berarti karakter lain pun akan diperkuat. Tetaplah hidup di dalam kasih, dan jadikanlah kasih sayang mu terhadap sesama menjadi bukti bahwa kamu adalah milik Kristus. 


Kiranya kasih setia Allah Bapa, Anak dan Roh kudus memelihara dan menolong kita semua. Amin 🙏

theologi Lutheran

Acara Ibadah pemuda/i lutheran minggu XX setelah Trinitatis

  ACARA IBADAH REMAJA & PEMUDA/I GKLI Sabtu, 01 November 2025 1.       Bernyanyi dari Kidung Jemaat No. 15 : 1 – 3 (...

what about theologi luther ?