Kiranya Damai Sejahtera Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus memelihara kamu sekalian.... Amin
Kamis, 14 Maret 2024
𝐑𝐄𝐍𝐔𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐋𝐔𝐓𝐇𝐄𝐑 - ➊ 🅟🅔🅣🅡🅤🅢 ➎ : ➐ + ➊⓿ - ➊➊ 15/03/2024
𝐌𝐀𝐑𝐊𝐔𝐒 𝟏𝟎 : 𝟑𝟐 - 𝟒𝟓 - 𝐉𝐚𝐦𝐢𝐭𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐠𝐮 𝐉𝐮𝐝𝐢𝐤𝐚
𝐌𝐀𝐑𝐊𝐔𝐒 𝟏𝟎 : 𝟑𝟐 - 𝟒𝟓
Judika : luluhon ma Abu ale Jahowa
Pendahuluan : Di minggu Judika sadari on masuk ma Hita tu barita ni Jesus Kristus naung patolu halihon Ibana paboahon na ikkon mate jala tarsilang do Kristus i, ima di tingki na mardalan Jesus dohot angka sisean_Na nasampuludua i laho mandapothon huta Jerusalem. Patar do di dok Jesus na ikkon pamateon ni angka sintua malim ni halak Jahudi dohot angka siboto surat do Ibana. Sada hal na naeng si idaon di turpuk on, di patandahon Jesus ido hadirion_Na, ima marhite naung 3 hali Ibana patoranghon taringot tu hamamate_Nai, jala di turpuk on tangkas do didok lao mandapothon huta manang na inganan na laho marsitaonon i, di jolo do Jesus i mamboanhon angka sisean_Nai laho mandapothon huta Jerusalem “Pemimpin di depan”. Artina molo tapatudos do tu angka kepemimpinan di portibi on, jumotjot do angka bawahan parjolo turun laho mangadopi angka segala hal, dung i pe asa turun angka pemimpin manang na Raja atau bagaikan trik permainan Catur. Alani marhite Jamita on dia do naeng sidohonon ?. Berbeda do harajaon ni Debata (Jesus) dohot harajaon Portion. Sian angka hapapatar ni Jesus taringot tu sitaonon na tu angka sisean nai ndang olo Ibana lupa papatarhon tujuan utama harorona tu portibi on, ima na laho paluahon hita ganup jolma sian gonggoman ni dosa, alani marhite turpuk Jamita on di paingot Debata do hita asa tangkas ta attusi :
Thema : Nunga di Tobus Mudar ni Kritus i be Hita
1. Asa Unang mabiar jala Lomos be Hita (Low)
2. Ai nungga di pamonang Kristus I saluhut angka na porsea di Ibana (Gospel)
1. Asa Unang Mabiar jala Lomos
Molo tangkasdo ta antusi sasintongna hadirion ni Hajolmaon ta on jotjot do mambahen hita marganggu ni roha, lomos bahkan ndang adong pangkirimon taringot tu ujung ni ngolutta di portibi on. Alani molo tabereng do di turpuk on, ima di namardalan Jesus Kristus dohot angka siseannai, on ma na patolu halihon Ibana patolhashon na ingkon marsitaonon do Jesus i di hamatean laos hehe sian hamatean i. Sebagai jolma biasa, tontu sada hal na borat do on jaloon di roha ni angka si seannai “ndang mungkin sahalak Kristus/Guru manang na Raja mate” lumobi ma di namanguluhon sisean na 12 halak i tontu ragu jala biar do roha nasida, songon dia do molo toho mate Kristus i ?. Tu dia ma hami on, jala ise be na manguluhon hami.
Alani di turpuk on pe tardapot do sisean Nai margangu ni roha jala mabiar songon na didok di ayat (32). Alai laos di jouhon Jesus ma angka siseanai laos di dok ma taringot tu sitaonon nai (34). Adong do na naeng dohonon ni Jesus tu hita di tingki on jala patuduhononna marhite turpuk on bahwa Jesus Kristus i toho do Ibana na ro sian Debata “Ndang mabiar Jesus i mamaritahon taringot tu sitaonon nai, jala di namardalan nasida laho mandapothon huta inganan ni Jesus lao marsitaonon tu liat Jerusalem di jolo do Ibana mamboanhon angka siseannai”. Sian on boi tangkas tandaon ta bahwa na toho do Jesus i anak ni Debata na pinatuduhonna tu angka sisean_Nai.
Marhite sian Pangajarion ni Jesus i diangka sisean nai, laos di dapothon sisean_Nai ma Jesus, si Jakkobus dohot si Johannes, dipangido roha nasida ala naung tangkas di antusi nasida na ingkon marsirang nama nasida dohot Jesus i, dipaido nasida ma asa di bahen nasida di siamun dohot di hambirang_Na. Molo tatarik tu dirinta ganup, molo manimbangi sian ias ni roha namangihuthon Jesus i, sasintongna ndang apala pangidoan na sala na pinangido ni angka sisean i, na marlapatan asa tongtong rap nasida dohot Jesus, alai di lain sisi molo ni pingkiran sian sisi hajolmaon mungkin adong do motivasi na sala disi “ia molo naung hundul au annon di samping ni Jesus i nga gabe dohot be au mangarajai” dan terlalu egois mementingkan kepentingan pribadi alana adong do nasida 12 halak.
Alani marhite turpuk on porlu do botoon sasintongna dison do naso disadari sisean Nai dope di angka pandohan ni Jesus taringot tu hamamate_Nai, dia do tujuan ni Jesus asa pola ingkon ro tu portibi on jala mate di hau Pinarsilang i ?. Ia tujuan utama ni Jesus ro tu portibi on lao Marsitaonon do di hau Pinarsilang i, asa tartobus Dosa ni Portibi on, marhite mudar ni Jesus I gabe padamehon ganup jolma na porsea tu Debata. Na marlapatan mai, Jesus ido na Padamehon hita tu Debata “ndang Alani pangidoan ni sisean_Nai asa gabe hundul di siamun nang hambirang ni Jesus”. Alai holan asi ni roha ni Debata do i marhite Jesus Kristus i naung mate di hau pinarsilang.
Umbahen i hita nasa natargoar halak Kristen porlu do tangkasion panandaionta taringot tu Jesus i "Sintong do manang na daong" jala Songon dia do motivasitta mangihuthon Jesus ?. Asa unang tardapot hita di angka HAPORSEAON nang PANANDAION naso tingkos. "Ia molo sala Panandaion Laos sala do nang Motivasi di Saluhutna". Alani di turpuk on tabereng do Jesus i mangalusi angka siseseannai songon na didok di ayat (40). Na marlapatan do i anggo taringot tu na hinirim ni sisean i hundul di siamun/hambirang ni Jesus i, manang na rap dohot Jesus di surgo na pinarade nai holan di angka naung di parade i do sahat tusi ima di angka ganup na Porsea di hamamate ni Kristus Jesus i “Joh.3 :16, Rom.10:9” di angka na tongtong marposniroha na manghangoluhon pandidion dohot mudar nang daging ni Kristus i ima na gabe partohap di harajaon ni Debata.
Taringot tu pangidoan ni angka sisean Nai pola do di alusi Jesus angka sisean Nai ima marhite na di arbishon Ibana taringot tu 2 sakramen di huria Luheran “Ima pandidion na badia dohot Ulaon na Badia” di dok Jesus di ayat 38 i. laos ro do siseannai mangalusi “tarbahen hami do (39)”. Marhite jamita on pe naeng do ingkon antusonta bahwa on sada panindangion ni Jesus taringot tu barita hasintongan, dihadirihon Ibana do nasintong taringot tu dirina nang dohot tujuan na ro tu Protibi on. Di padiri Jesus do hadirionna marhite pandidion na badia i, ima na paboahon na toho do Jesus jolma 100% marhite pandidion na badia i na pinatupa ni si Johannes pandidi naung sinuriranghon hian di padan na robi. Ndang alani dosa asa di didi Jesus i, alai naeng papatarhon tu jolma i marhite pandohan “on do anak haholongan hu lomo do rohangku di Ibana” berbeda sian hita jola “hita di didi marhite Goar ni Debata ama, Anak, dohot tondi Porbadia” asa di buri do hita sian dosa tean teanan naung tartanom hian sian bortian dope. Jala pandohan ni Jesus Kristus taringot tu namanginum si inumon nai ima sitaonon ni Jesus Kristus di hau pinarsilang i, na gabe mambahen sahat tu hita hasesaan ni Dosa marhite Hamamate_Nai jala marhite na tajalo mudar dohot daging ni Kristus di parpadanan na badia i, di lehon tu hita bahen paingothon taringot tu hamamate ni jesus i nang hasesaan ni dosanta.
Alani marhite angka pandohan na sintong na di ginjang i naeng nian hita saluhut nasa na targoar na porsea naung tinobus ni mudar ni Kristus i, unang be mabiar jala lomos be hita mandalani ngolunta siganup ari songon na nidok ni par Pasalmen pertolongan ku datang dari Allah pencipta langit dan bumi (Maz.121:2). Molo pe masa angka arsak, lomos ni roha, jala angka kejadian naso boi tarjalo di rohanta ganup, manang na Angka Ganggu ni rohanta Lao mandalani ngolutta, jamita on paingothon asa tongtong tapaunduk jala tapaserep ma rohanta mangido gogo sian Debata asa di pargogoi jala di togu togu hita mamolus saluhut angka na masa i, tetap berjuang “tidak meninggalkan penderitaan “Salib”. Lumobi ma managam di haroroNa.
2. Ai nunga di pamonang Kristus i saluhut angka na porsea di Ibana (Gospel)
Sada nauringkot di ngolutta on ima manghamuliatehon hamamate ni Kristus Jesus. Ganup jolma na mansoadahon hamamate ni Kristus Jesus, naso manghamuliatehon hamamate ni Kristus Jesus i, ima angka jolma naso tingkos mananda Jesus sipalua i songon deba sian angka sisean_Nai. Jala di Hita hajolmaon on pe terdapat do hita disi ima di angka naso manghamuliatehon hamamate_Nai sai jotjot dope tapelehon dirinta on di pangke sibolis. Alani marhite pandohan na paduahon on ima na mandok nunga di pamonang Jesus i hita, naeng nian sude hita manghamuliatehon denggan basa ni Debata tu hita angka na tinomopa na. Molo tutu do hita manghamuliatehon denggan basa, asi ni roha ni Debata, ndang bangkol be hita lao ro marsinggang di adopan ni Debata manolsoli di side dosanta, ndang bangkol be hita lao mangurupi angka na gale, jala hinorhon ni kesadaran i di patigor do Hita asa tahaholongi NASA na targoar jolma, lumbi ma tahe marsilehon lehon tu bagas joro Nai. Jala Ingkon do ta sadari bahwa saluhut angka na adong di hita on sian Debata do i. Debata do namanjadihon i, jala molo tung pe di lehon tu hita hombar tu na sinangkapan ni rohanta las ma rohanta disi jala tapangke ma i tau hasangapon di Debata.
Umbahen i hita angka na porsea di Debata marsitogu toguan ma hita, unang nian songon angka sisean i alan sungkun sungkun ni angka dongan_Nai gabe marsihasogoan roha nasida. Alai naeng do hita angka naung gabe sapanginuman jala sapanganan marhite parpadanan na badia i, ingkon marsitogu toguan jala marsipaunean, unang mangalului hasangapon lumobi ma tahe paatubuhon angka parhansitan ni roha. Pinomat molo pe ndang boi hita mambahen las roha ni angka dongan paling tidak unang nian gabe patubu parhansitan ni roha, asa sian i tandaon ma na tutu do hita angka na mangarade di haroroNa Nai, namanghamuliatehon hamamate ni Kristus Jesus sipalua.
songon na didok ni Jesus di ayat 45 i, dihirim Debata do asa unang marisuang mudar dohot daging ni Kristus Jesus i naeng nian marsialapan dame jala rap manghamuliatehon hita di panobusion ni Kristus Jesus i di hita sian dosa hamatean i. Amen……….
Jamita Minggu Judika di Gereja Kristen Luther Indonesia (GKLI)
Sinirathon ni :
𝓟𝓭𝓽. 𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷𝓾𝓼 𝓢𝓲𝓽𝓾𝓶𝓸𝓻𝓪𝓷𝓰 𝓢. 𝓣𝓱
14-03-2024
Rabu, 13 Maret 2024
Jamita Markus 11 : 1 - 10
"Markus 11 : 1 - 10"
Menurut ahli ahli Tafsir (Bapa Bapa gereja) Kitab markus adalah merupakan kitab yang dituliskan oleh Rasul Markus kira kira pada Tahun 50 Masehi dan kitab ini adalah kitab yang paling tua dalam Pb. Kitab ini dituliskan supaya orang Kristen mengerti bahwa Yesus adalah benar benar Juruslamat (Mesias) bagi Dunia.
Sesuai degan judulnya pada pasal 11 ini adalah berbicara tentang Yesus di Elu elukan di Yerusalem. Sesuai dengan alur cerita ini, sebenarnya Yerusalem telah begitu lama menantikan kehadiran dari pada Raja itu. Dalam pasal ini telah jelas dikatakan bahwa pada saat itu Yesus sedang bersama sama dengan murid murid_Nya menuju ke Kota Yerusalem. Dalam ayat 2 Yesus menyuruh 2 orang dari antara murid murid_Nya untuk menjemput seekor Keledai dari suatu tempat yang telah di tunjukkan Yesus untuk dinaiki memasuki kota Yerusalem. Di dalam kitab Matius secara menyeluruh kita diajarkan bahwa Yesus Kristus itu adalah seorang Raja, jadi kalau kita kembali merenungkan dalam kitab perjanjian Lama biasanya seorang Raja akan menaiki seekor Kuda bukan keledai. Artinya dalam pasal ini Yesus ingin menunjukkan teladan yang baik yaitu pengajaran akan kerendahan Hati. Bagaimana seorang Raja menaiki seekor keledai yang belum pernah dinaiki oleh siapapun tentu akan sangat sulit untuk dikendalikan karna belum pernah di ajar.
khotbah sistematis
Thema : Sambutlah, Rajamu Telah datang
1. Rendahkanlah hatimu (yes 64 : 8)
2. Yesus datang membawa Keselamatan
MARKUS 6 : 14 – 29 // Jamita minggu VII dung trinitatis - GKLI
Markus 6 : 14 - 29
Thema : BARANI MA HITA MANGHATINDANGKON NA NASINTONG
Patujolo : Jamita minggu VII dung Trinitatis di ari sadari on tarbuatma sian Evangelium Markus, ia molo Evangelim Markus on ima sada buku na badia na fokus manorangkhon taringot tu hadirion ni Jesus Kristus na ro tu portibion gabe MESIAS. Molo ta ihuthon do Jamita di turpuk on, dung torop di pamasa Jesus angka halongangan, mulai na mangajari sian huta hatubuanna, laos paborhathon angka sisean-Na marbarita nauli. Laos ido umbahen na gabe sar barita taringot tu hadirion ni Jesus di tingki i, istilah saonari boi dohonon mansai Viral do Jesus di tingki i alani angka hagogoon na. Umbahen naung sar barita i, sahat ma tarbarita tu penguasa ni luat Galilea di tingki i, alai torop do naso manghaporseai barita i, Jala dang barani nasida mangahatindangkon na sintong taringot tu Jesus Kristus. Sai di rippu nasida do si Johannes pandidi Jesus Kristus i, Jala adong do mandok si Elia. Molo tapatudos do tu na masa nuaeng, torop do di hasogohon angka donganna ala barani pasahathon hasintongan songon na niulahon ni si Johannes pandidi na pasingothon Raja i. Jala di tingki on pe torop angka natua tua di hasogohon ala mandalanhon angka ruhut ruhut hasintongan dengan tegas jala torop do nang angka na marsogo tu angka na burju ala so olo berkomporomi dohot angka naso sintong, bahkan olo di dok patoho tahohon. Alani nuaeng marhite turpuk Jamita sadarion di podahon Debata do tu hita asa :
THEMA : “BARANI MA HITA MANGHATINDANGKON NA NASINTONG”
1. NANG PE DI HASOGOHON ANGKA DONGAN HITA (Low)
Sada hal na naeng sidohon “Ia molo so adong na barani manghatindangkon barita taringot tu hasintongan ndang mungkin idaonta be angka na dumenggan manang na angka na denggan tujoloan on, lumobi ma taringot tu perubahan”.
Jadi molo tapaihut ihut do turpuk jamita di ari sadari on, ima taringot tu hamamate ni si Johanes Pandidi, dison boi do jelas antusan bahwa mangula do sibolis i di roha ni Raja Herodes, lumobi ma tahe di si Herodias. Di hasogohon ibana do si Johannes pandidi ala na tuppol mandok "ndang tama buatonna si Herodias anggi boru nai gabe dongan saripena". On do boncir paraccitan ni roha dohot dendam ni si Herodias maradophon si Johannes pandidi i. Alai anggo Raja Herodes mabiar do sasintongna tu si Johanes pandidi, ala di tanda raja Herodes sada halak na tigor roha do si Johanes pandidi (Mark. 6 : 20). Alai holan alani dendam nang accit ni roha ni si Herodias sai di lului do dalan lao mambunu si Johanes. Jadi, jumpa ma di tingki i raja Herodes patupahon Pesta perayaan Ulang tahunna, pola do di undang ibana torop angka Raja sian luat Galilea, nang ro di angka nasangap di tingki i. Di tingki i manontor ma boru ni si Herodias jala mansai tertarik do simalolong ni raja i marnida tortor ni boru ni si Herodias i, jadi alani giot ni roha ni raja i marnida tortor ni boru ni si Herodias mar uari (Bersumpah) ma Raja i asa dipaido nasa sipangidoanna. Umbege i laos di jumpai namanortor ima natoras jala di paido si Herodias ma asa Ulu ni si Johannes pandidi di pasahat. Di sada sisi sebagai sahalak Raja ibana tung mansai ringkot hian do manjaga harga diri maradophon angka tamuena, lumobi tahe ma asa unang tardapot ibana gabe sahalak raja na melanggar janji di adopan ni angka natorop. Jadi laos di oloi ibana ma i jala di lehon ma ulu ni si Johanes pandidi di atas ni talam. Marhite on ingkhon do antusan bahwa “Ndang tama jala ndang boi hita jolma Mar Uari “Bersumpah” (Imamat 19:12) lumobi maradophon donganta jolma” alai naeng ma nian songon hata ni Debata na barani mandok olo dohot daong (Jakobus 5 : 12). Ai sian ido tandaon ni jolma hadirionta, lumobi ma hita saluhutna naung mananda Jesus Kristus, Sian angka uluan manang na angka ruas pe ringkot do ingkon berhati hati mandok sidohononna, jala ingkon barani do mandok hasintongan tanpa plinplan, ndang boi mambaen keputusan tanpa arah lumobi ma mambaen keputusan lao mangahut tu diri (Roma 12:2). Molo tabereng sian sisi kekuasaan, sasintongna anggo sian hadirion ni si Herodes sebagai sahalak Raja ibana, berhak do Ibana menggagalhon hajahaton i, jala berhak do ibana manimbangi taringot tu angka permintaan na merugikan dohot manguntunghon, boi do ibana mamillit dia na cocok jala dia na maralo tu roha lumobi ma tu haporseaon, alai ala naung holong rohana di si Herodias jala asa unang maila ibana maradophon angka natorop i di oloi ibana ma i.
Na marlapatan mago ma hadirionna sebagai raja alani sumpah nai, dang margogo be hati kecilna “panandaionna di si Johannes” alani holong na marparbuat i. Alani do angka dongan dang di halomohon Debata hita marsumpah, lumobi di uhum ni Debata di patik na pasiahon di dok do “Unang ho olo manghatindanghon hata na so tutu maralohon dongan jolma” na marlapatan mai “Ingkon dihabiari rohanta Debata jala ingkon holong rohanta di Ibana, asa unang hita olo manggapgapi dongan jolma manang manjehehon manang pahatahatahon, paoruhon sangapnasida, ingkon niampinan do dongan jolma anggo so tangkas dope diboto salana. Holan uhum na denggan i do paboaboaon.
Alani do molo mamereng do hita di na masa nuaeng on godang do tong hita nasai olo bersumpah holan laho mangomo di angka ugasan, jala torop dope NASO barani mandok angka nasintong, plinplan, mardua roha laho mambahen keputusan na dumenggan, bahkan na sering terjadi torop nuaeng na menghalalkan segala cara demi kesenangan pribadi, demi keuntungan pribadi, jala demi menjaga perasaan, sehingga tinggal ma hasintongan i.
Marhite hite turpuk on di podahon do tu hita ganup, naso tama hita marhansit ni roha manang na gabe dendam tu angka dongan, molo adong angka dongan na paingothon hita molo sala manang na hurang hita di angka pangalaho manang na pangkataion ingkon do tandaon diri, asa unang laos gabe i di pangke sibolis i dalanna lao mambaen hita ndang boi padamehon rohanta. Alani do asa di paingot Debata hita molo pe masa rimas ni roha unang sampe mago mata ni ari(Efesus 4 : 26-27). Unang tabalas na denggan na binahen ni dongan dohot angka naso tingkos, asa unang songon na didok ni peribahasa “Air susu di balas dengan air Tuba”. Lumobi ma tahe di hita halak batak nuaeng on, bangkona do torop na maol paingoton nang pe nga sala sae naeng do guru dok di ibana, mungkin ala na sahalak uluan di sada organisasi menganggap bahwa selalu benar, bahkan na merasa senior di angka parbinotoan manang na parkarejoan pantang di paingot di angka hahurangan, laos songoni nang gabe pemimpin di tonga tonga ni Keluarga pantang di paingot Istri manang Ianakhon ala merasa Kepala (Pengatur) dalam keluarga. “Sasintongna porlu do hita sadar “dung madabu jolma i tu bagasan Dosa, ndang adong be hita na tingkos, na marlapatan ndang adong be na sempurna selain ni Jesus Kristus i” alani di ngolunta on, ingkon do saling marsipasingotan di bagasan holong, marsiajaran di bagasan holong jala maju bersama untuk lebih baik.
Marhite jamita di minggu sadari on tardapot do Raja Herodes madabu tu bagasan dosa ima marhite uhum na pa 10 hon i. Di podahon do tu hita asa unang olo mamolamola pardihuta ni angka donganta, mambuat angka ugasan na di donganta, manang dihana pe i ndang tama buaton ta na di angka dongan, ai di sarihon jala di parmudu mudu Debata do hita di nasa ngolunta siganup ari. Artina tu ganup hita pe ndang boi hita marroha roha laho mambuat angka ugasan ni dongan, baik istri ataupun suami orang nang agka ugasan na laon, alai ingkon do jagaon diri, jala ingkon tongtong di bagasan holong ni roha maradophon Debata nang maradophon dongan asa unang madabu hita tu Dosa i.
Taringot tu manghatindangkon na sintong, sasintongna marhite turpuk on boi do jelas botoonta di hatindangkon jala di jaga si Johannes pandidi i do hadirionna sebagai Sahalak suruan ni Debata ima na mamaritahon taringot tu barita hamubaon ni roha, patupahon ulaon pandidion nang songoni barani mandok nasintong maradophon angka jolma naso tingkos, lumobi ma di tingki i na paingothon Raja Herodes naso tama buatonna anggi borunai gabe dongan sajabuna. Hape molo tapatudos do tu namasa nuaeng di hita on, molo tabilang bilangi torop nuaeng sian kalangan ni angka Pemimpin pemerintahan, Pemimpin Agama, angka pengajar, laos songoni tu angka Uluan ni Huria na mangula di bagas joro i godang nunga ndang barani mandok nasintong ala naung masuk tubagasan persekongkolan taringot tu dosa. Alani ido di masa nuaeng on gabe moru do sangap ni angka Pamarenta, angka uluan ni Organisani nang Huria laos tu uluan ni keluarga pe moru do sangap ni angka Ama ianggo so tingkos manghatindangkon hasintongan, ianggo so gabe ama na denggan di tonga tonga ni keluarga olo ma gabe di anggap rendah di tonga tonga ni keluarga. Alani do marhite singot-singot on naeng nian tapatudos dirinta songon si Johannes barani mandok nasintong nang pe ingkon di agohon hosana. Songon si apostel Paulus di paingot ibana do marhite surat na tinongos na “2 timoteus 4 : 2” didok do asa ingkon pasingoton nasa naso sintong hombar tu lomo ni roha ni Debata. Ido na naeng si ulahononta di ngolutta on, ingkon do barani mandok na sintong. Ai sian ido tandaon toho do hita marsiajar paubahon roha mangulahon lomo ni roha ni Debata. Ia molo tung pe hape gabe accit roha ni angka dongan, angka uluan nang angka ale ale ala na barani hita mandok hasintongan i, sada las ni roha do i di hita jala gabe tau sangap di goar ni Debata do i molo barani hita mandok angka na sintong, alani unang mabiar hita.
2. ASA DAPOTAN TUA HITA JALA MARSANGAP GOAR NI DEBATA.
Hatuaon, jala hasangapon goar ni Debata boi taida, tatanda jala tahangoluhon, molo olo do hita mangolu di bagasan Hasintongan. Ganup jolma naung marhaposan tu Debata, na tongotng manghamuliatehon hamamate ni Kristus i angka ido na olo barani manghatindaghon angka na sintong. “Berani menyatakan yang benar tanpa memikirkan Resiko di benci orang” Molo taingot do sejarah Dr Martin Luther na mandok “Here I Stand” na marlapatan nasa pangajarion naso sintong hombar tu hata ni Debata barani do ibana mandok dison do au jongjong, ima holan laho memparjuanghon hasintongan taringot tu hata ni Debata. Jala boi do tabereng nuaeng gabe sada hatuaon do i di Ibana jala tau sangap di Goar ni Debata, gabe torop nuaeng angka Ugamo na sintong manghangoluhon dohot manghatindanghon habonaran i taringot tu pangajarion ni Dr Martin Luther.
Di bagian na paduahon on ma tandaonta songon dia do hadirionta sasintongna, “tohodo Partigor manang na sipatigoron”. Taringot tu Hatuaon, jala taringot tu hasangapon ni Debata. Sasintongna ndang sian roha hajolmaon ta on na mambaen hasangapon di Goar ni Debata, ianggo Debata i sangap do torus nang pe ndang olo hita mangulahon angka hasintongan “kekudusan Allah tidak berpokus pada Manusia”. Alai asa tanda hita angka na martua, naung matoras di bagasan haporseaon, naung tinobus ni mudar ni Kristus i, ingkon do panggora ni tondi i na mampargogoihon jala na mambahen hita barani mandok na sintong. Ingkon do tajaga hadirionta di bagasan hasintongan, jala barani paingothon, ingkon do olo mangajari jala manogu-nogu di angka na gale, ai ido patandahon naung toho Kristus i maringan di hita, jala ima na didokna hatuan di angka naung tinobus ni Mudar ni Jesus i. Alani di ganup angka na ginonggomanta di portibi on isarana di angka Organisasi, Huria, Keluarga ingkon boi do hita gabe paniroi, tau tiruon. Jala na pastina dang tawar menawar laho mangulahon angka na denggan. Alani di tingki on pe sude ma hita barani manghatindanghon hasintongan i, lumobi ma manghatindanghon Jesus Kristus sipalua hita i, ingkon do olo hita paingothon nasa angka nasala manghaporseai Jesus Kristus (tersesat), ingkon do paboaonta lomo ni roha ni Debata. Asa unang lilu be angka donganta jala asa unang sala be angka motivasi ni hita on na mangihuthon Jesus Kristus. lumobi ma asa di ujung ni ngolunta on dapotan tua ma hita jala ngolunta on tau hasangapon ma di Debata. Amen !
dengarkan disini : https://youtu.be/5N8A8bGEpyA
𝙈𝙖𝙠𝙣𝙖 𝙇𝙞𝙩𝙪𝙧𝙜𝙞 𝙢𝙚𝙣𝙪𝙧𝙪𝙩 𝙂𝙚𝙧𝙚𝙟𝙖 𝙇𝙪𝙩𝙝𝙚𝙧𝙖𝙣
Pengertian Liturgi di Gereja Lutheran
GKLI Sebagai Gereja Lutheran memahami bahwa : Ibadah adalah Pesta Allah, Allah yang membuat Ibadah dan Allah yang hadir dalam Ibadah untuk melayani kita manusia melalui Firman dan Pengampunan Dosa. Kita harus sadar bahwa ketika manusia Pertama jatuh ke dalam dosa maka Hubungan manusia dengan Allah terputus oleh karna Dosa, Karna itu kepuasan Hasrat, Penyampaian perasaan tidaklah dapat mejadikan itu sebagai Ibadah yang benar. Dalam memahami Liturgi, Sebagai Gereja Yang Liturgis tidak lah Patut menari nari, melompat lompat di Altar Karna Altar adalah Tempat kehadiran Allah bagi kita dalam Ibadah Minggu (Perhatikan Altar Gereja Lutheran), Lutheran Sungguh memahami dan yakin bahwa dalam Ibadah Allah hadir untuk melayani kita dengan memberikan Pengampunan Akan dosa dosa kita dan Keselamatan kita oleh InjilnNya. Karna itu kita harus mengerti bahwa karna pelanggaran oleh Dosa, dosa itu membuat kita tidak layak untuk datang kepada Allah "Penuh dengan Dosa" terlebih melayani dia yang kudus (Tidak mungkin dosa dapat melayani sang maha Kudus). Jadi yang benar adalah Allahlah yang mencari manusia, bukan Manusia yang mencari Allah (Kej. 3 : 9). Allah membuat pesta Ibadah dan mengundang para pendosa untuk menerima pengdusan akan dosa itu. Oleh sebab itu sebagai anggota Jemaat Lutheran dan Sebagai alat Allah (Para Petugas Altar) tidak lah bole bermain main dalam Ibadah, sebagaiman Allah hadir dalam Ibadah maka seharusnya kita manusia haruslah menghormati kehadiran Alllah melayani kita yang memberikan keampunan-Nya akan dosa dan Keselamatan kita oleh Injil. Hal itu juga perlu di pahami bahwa sesungguhnya dalam Ibadah hendaklah kita tidak boleh berbisik, main Hp, Keluar masuk bahkan memberikan pikiran kita untuk di ombang ambingkan oleh Iblis yang membuat kita tidak Fokus dalam mengikuti Ibadah.
Pendukung pendukung dalam pelaksanaan Ibadah di GKLI.
Liturgis : Liturgis adalah sebagai PERANTARA dalam Pelaksanaan Ibadah “Perantara antara Allah dengan Manusia menyampaikan kasih anugerah Allah akan pengampunan dosa, Peliturgis juga adalah perantara Manusia dengan Allah dalam penyampaian Doa dan permohonan pengampunan akan dosa kita.
Lilin : Lilin yang hidup di Altar menunjukkan bahwa Kritus hadir dalam Ibadah itu sebagai sumber terang bagi kita, kita harus sadar bahwa kita adalah orang yang hidup di dalam kegelapan karna penuh dengan dosa.
Tutup Altar : Tutup Altar Warnanya di sesuaikan dengan nama minggu yang telah di aturkan oleh kantor pusat sesuai dengan kalender Tahunan Gerejawi. Setiap warna memiliki makna yang sesuai dengan masa (Nama minggu) dan memiliki makna tersendiri karna itu harus di perharikan setiap pergantian nama minggu berserta dengan warna tutup Altar.
Salib :Salib adalah Identitas Kristen yang melambangkan kehadiran Kristus yang mati tersalib karna dosa kita dan mengingatkan jati diri kita masing masing bahwa kita sudah di tebus dari dosa oleh kematian Yesus Kristus di kayu salib. Karna itu di Meja Altar atau d atas meja Altar Harus Ada Salib sebagai symbol keselamatan kita dan mengingatkan akan kefanaan tubuh yang kita miliki saat ini.
Altar : Sebagai Gereja Lutheran kita harus memahami bahwa Meja Altar adalah tempat kehadiran Allah untuk memimpin dan melayani kita dalam Ibadah, itu sebabnya setiap berdoa Liturgis harus menghadap Altar (Tempat kehadiran Allah) dan perlu di perhatikan dalam pelaksanaan Ibadah minggu tidak boleh ada orang (Pendeta/Sintua) yang duduk sejajar dengan meja Altar “Harus di depan meja Altar. Dan sebagai penghormatan kita akan Allah tidak lah di perbolehkan setiap orang termasuk Anak Anak berlari lari atau bermain main di Altar_Nya.
Buku Konkord, Katekhismus dan Konfessi Augsburh : itu harus ada bagi seluruh GKLI dan itu adalah Identitas Lutheran sebagai mana kita mengakui pengajaran yang benar itu adalah Buku Konkord, Katekhismus Besar dan Kecil, dan Konfessi sebagai ajaran yang murni yang bersumber dari Alkitab “PL dan PB”. Jadi perlu di perhatikan dalam setiap pembacaan minggu “kalau bacaan terambil dari Katekhismus cukuplah di katakan bacaan kita minggu ini terambil dari Katekhismus atau sebaliknya Konsfessi augsburgh” tidak perlu mengucapkan singkap ni Patik, atau ganti hukum taurat. Karna Hukum dan Injil itu jelas berbeda.
Lonceng : Mengingat pada perjanjian Lama (PL) setiap penggembala di padang yang pergi menggembalakan dombanya harus membawa Lonceng dan tongkat yang di bunyikan untuk mengumpulkan (Memanggil) para domba yang di bawa mengembara lalu di bawa pulang ke kandang. Jadi bagi Gereja, dalam pelaksanaan Ibadah Minggu Lonceng itu adalah Suara Allah yang di bunyikan untuk mengingatkan dan memanggil kita untuk datang kepadanya.
SUSUNAN IBADAH GKLI DAN MAKNANYA :
GKLI (Gereja Kristen Luther Indonesia) Sebagai Gereja Lutheran memahami bahwa Ibadah memiliki makna yang begitu dalam, Dimana Allah Hadir mengundang dan melayani kita, maka harus lah kita pahami bahwa yang membuat Ibadah adalah Allah (Sarana Allah), Ibadah adalah Pesta Allah untuk melayani kita yang memberi kita Keampunan akan dosa dan Keselamatan kepada kita oleh Injil sebagai pusat dari Ibadah. Karna itu seharusnya dalam pelaksanaan Ibadah minggu kita harus menghormati kehadiran Allah “Tidaklah seharusnya ada di dalam Pelaksanaan Ibadah menggosip, bermian Hp dan bermain main dalam Ibadah atau keluar masuk”. Oleh itu ketika Pendeta dan Peliturgis memasuki ruangan Ibadah maka Jemaat haruslah berdiri menyamut rombongan Pendeta dan petugas altar, lalu si peliturgis Akan menyambut para Jemaat dengan Ucapan “Selamat datang dan selamat beribadah, selamat menikmati Pelayanan Allah tritunggal mari kita menundukkan kepala, merendahkan hati kita sambil menyanyikan Sebagaimana Adaku”. Dan peliturgis harus berbalik ke Altar dalam penyampaian Nyanyian Sebagaimana Adaku
PENJELASAN MENGENAI SETIAP SESI IBADAH.
Lagu Sebagaimana : Menjelaskan bahwa Kita telah datang menghadiri undangan Allah untuk beribadah dengan keadaan penuh akan dosa.
Votum : Dalam nama Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus – memproklamasikan dan Memperjelas bahwa Ibadah itu sah Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus telah hadiradir untuk memulai melayani setiap Umat_Nya yang telah datang.
Haleluya : itu adalah jawaban sukacita dari Jemaat dimana Allah sudah benar benar Hadir karna itu sebaiknya lahu Haleluya harus di nyanyikan dengan Benar, Tegas dan Penuh dengan semangat oleh Iman.
BE (ende Pujian) : Dalam setiap minggu sebagimana kita datang memuji dan menerima Keampunan akan dosa kita maka lagu pertama dalam setiap Ibadah minggu harus lah lagu yang mengandung makna Puji Pujian sesuai dengan yang telah di aturkan di Alamank GKLI.
Pembacaan Hukum (Katekhismus) Injil (Konfessi Augsburgh) : Sesungguhnya Bagi GKLI ini adalah satu hal yang baik untuk di pertahankan dimana setiap minggu ada Pembacaan yang terambil dari Katekhismus ataupun Konfessi Augsburgh dimana itu menandakan ciri khas Luheran murni dan termasuk juga suatu pengenangan akan waktu yang di berikan oleh Pendiri GKLI untuk menerjemahkan Konfessi sebagai pengakuan ajaran murni di GKLI. Dalam hal pembacaan ini kita dapat mengerti bahwa dalam Ibadah itu sebenarnya Allah hadir semata mata mengungkapkan kepada kita melalui cerminan akan Hukum Taurat kita adala orang orang Berdosa. Dan melalui pembacaan ini juga kita dapat beroleh Kabar keselamatan Akan injil yang bersumber dari pengajaran yang murni tersebut, oleh itu setiap minggu “Ibadah Raya haruslah di sampaikan pembacaan tersebut” sesuai dengan yang di tetapkan di Almanak GKLI. Karna itu perlu di pahami bagi para peliturgis agar tidak menggunakan kata “Singkat ni Patik/ Ganti Hukum taurat” pada saat pembacaan Konfessi Augsburg karna Hukum dan Injil berbeda.
BE (hasesaan Ni dosa) : Setiap lagu yang dinyanyikan dalam persiapan untuk menerima akan pengampunan dosa setelah kita di ingatkan melalui Hukum atau Pengakuan yang murni itu, maka untuk perenungan bagi kita harus menyanyikan lagu permohonan pengampunan dosa yang telah di tetapkan di Almanak GKLI.
Manopoti dosa – Absolution : Aturan “Jika dalam pelaksanaan Ibadah itu ada Pendeta (IMAM) maka harus lah Pendeta yang menyampaikan Doa dan Pengampunan dosa, tetapi jika tidak ada maka Sintualah yang melanjutkand dengan tetap menggunakan kata “HITA/KITA”.
Nyanyian Tuhan Kasihani : Itu merujuk kepada pribadi kita dan dorongan dari hati kita, dimana itu menunjukkan bahwa kita memang benar benar berdosa di hadapan Allah dan mengaku agar kiranya melalui Doa itu maka Allah mengampuni dosa kita “Mengasihi kira”.
Nyanyian Mulia Bagi Bapa : Itu adalah sebuah Ucapan syukur kita akan dosa kita yang telah di ampuni oleh Allah agar kiranya melalui Kempunan akan dosa yang kita terima Nama Allah semakin di permuliakan terlebih kiranya hidup kita juga yang telah di tebus menjadi kemuliaan bagi Allah.
Pembacaan PL & PB : Setiap dalam pembacaan PL yang terambil dari kitab Mazmur maka di perbolehkan membaca secara respon soria, dan Jika dari kitab lain atau di luar kitab Mazmur maka tidak boleh di bacakan secara respon soria cukup di bacakan oleh si pembaca sampai selesai. Dan pembacaan Epistel juga di bacakan langsung oleh petugas pembaca “tidak responsoria” dan di akhiri dengan kata “Inilah Firman Allah”. Pembacaan kitab PL itu untuk mengingatkan Kita cara Allah, maksud Allah dan Nubuatan Allah dalam PL mengenai kita dan pembacaan PB itu mengingatkan kita akan kesetiaan Allah kepada kita menggenapi Janji “Nubuat” itu bahwa Dia telah datang untuk kita dan untuk mengajarkan kita agar hidup dalam kekudusan sebagai tebusan_Nya.
Ende Evanggelium : Nyanyian Evangelium adalah pengantar Khotabah yang artinya mengingatkan kita agar siap menerima pelayanan Allah melalui pemberitaan Firman, karna itu dalam penyampaian Lagu ini hendaklah Jemaat berdiri menyambut Kristus yang hadir menerangi Kita melalui Injil (Khotbah).
Jamita/Evangelium : Dalam pelaksanaan Ibadah minggu, Puncak dari Ibadah itu ialah Injil atau kabar baik, Evangelium. Oleh karna itu di GKLI sebagai Gereja Lutheran, Jamita minggu hanya tarambil dari kitab Injil, “Matius, Markus, Lukas, dan Yohanes”. Dalam menerima Khotbah ini sebenarnya kita sebagai Umat pendengar tidaklah di perbolehkan main Hp, berbisik bisik, ataupun keluar masuk dalam Ibadah, sebagaimana kita harus mengerti dan percaya bahwa Allah yang langsung berbicata kepada kita melalui Imam (Pendeta). Bagi Gereja Lutheran sebenarnya Sintua tidaklah di perbolehkan menyampaikan Khotbah terlebih dari Mimbar Besar, tapi karna memang Gereja masih kekurangan Pendeta maka Sintua di berikan Mimbar (Mimbar kecil) untuk menyampaikan Khotbah, dan khotbah yang di sampaikan itupun haruslah Khotbah yang di tuliskan oleh Pendeta. “Menghindari Kesesatan” yang masuk ke dalam Gereja.
Pengakuan Iman : Dalam Ibadah GKLI Pengakuan Iman Rasuli (Hata Haporseaon) di letakkan setelah Khotbah yang mengartikan, setelah kita mendengar Firman Allah “Injil” maka dengan dorongan Roh kudus kita mengaku Iman kita. Sebagaima Iman itu timbul akan pendengaran Firman Allah. Karna itu dalam penyampaian Pengakuan Iman Rasuli hendaklah di nikmati dan di renungkan janganlah asal di ungkapkan ataupun berlomba cepat untuk mengungkapkannya.
Koor : Sebagai Gereja Lutheran sebelum selesai Khotbah – Pengakuan Iman Rasuli tidak di perbolehkan menyelipkan Koor ataupun Vocal Group, karna mulai dari Ibadah sampai Khotbah kita harus Fokus bahwa itu adalah pelayanan Allah bagi kita namun setelah kita mendengar Khotbah maka setelah itulah kita boleh menyampaikan Koor atau pujian bahkan warta Gereja dan kalua dalam pelaksanaan minggu banyak Kumpulan Koor maka dapat di laksanakan dengan bergantian tiap minggu atau pun diselipkan lagi sebelum persembahan.
Warta Jemaat : Sebagai Gereja yang memiliki Sistim peputaran keuangan ada uang masuk uang keluar, dan sebagai Gereja yang memiliki hubungan sosial maka di dalam Gereja Wajib di sampaikan Pemasukan dan pengeluaran Gereja, bahkan dalam warta harus lah di sampaikan seluruh program yang akan di laksanakan baik program yang sudah terlaksana agar seluruh Jemaat menetahui proses perkembangan dan program Gereja untuk pembinaan Iman Jemaat.
Doa Syafaat : Sebenarnya sebagai Gereja Luheran dalam pelaksanaan Ibadah minggu tidak ada Doa syafaat, terlebih ketika doanya di laksanakan dengan membelakangi Altar (Pelanggaran akan aturan Altar). Namun dalam hal pelaksanaan Doa Syafaat meskipun di Almanak GKLI tidak ada doa syafaat sampai saat ini masih ada Jemaat GKLI yang melakukan doa syafaat. Karna itu perlu di pebaiki dan Hendaklah doa Syafaat itu di sampaikan oleh Imam pada saat penutupan Ibadah Minggu (setelah doa Persembahan).
Lagu Persembahan dan Pemberian Persembahan : Sebagai orang Kristen yang baik maka kita harus memberikan persembahan yang baik kepada Tuhan, sebagaimana kalua kita perhatikan dalam perjanjian lama, ketika mempersembahkan Kurban bakaran harus lah dengan pilihan yang terbaik. Persembahan itu adalah rasa syukur kita kepada Tuhan dengan tidak mendua hati dan karna paksaan. Bagi Gereja Luheran sebenarnya Persembahan Minggu itu hanya satu Kantong, namun karna ini tidak mencukupi untuk di bagi ataupun untuk memberikan tanggung Jawab ke kantor Pusat dan keperluan di Jemaat. Maka kita menjalankan Persembahan minggu 3 kantong dengan keperluan sebagai berikut. Kantong 1 : untuk Kas Gereja. Kantong 2 : Minggu 1 – 3 di setor ke kantor Pusat dan minggu terakhirnya untuk Guru Jemaat, Kantong ke 3 : di peruntukkan untuk pembangunan Gedung Gereja.
Doa Persembahan - Doa Syafaat + Doa Bapa Kami - dan Berkat : Haruslah Pendeta sebagai Imam yang menyampaikan doa persembahan dan disinilah seharusnya Doa sayafaat disampaikan dan akan di tutup dengan penyampaian Berkat oleh Pendeta, dan jika tidak ada Pendeta maka Guru Jemaat lah yang menyampaian dengan peletakan kata pada penyampaian berkat menggunakan kata “KITA”.
Batam, 19-Februari-2024
Dibuat oleh :
Revisi 2
Pdt. Ardianus Situmorang S.Th
Renungan Luther (14/03/2024)
Selamat Pagi .....
1 Petrus 3 : 8 - 9+12
Dan akhirnya, hendaklah kamu semua seia sekata, seperasaan, mengasihi saudara-saudara, penyayang dan rendah hati, dan janganlah membalas kejahatan dengan kejahatan, atau caci maki dengan caci maki, tetapi sebaliknya, hendaklah kamu memberkati, karena untuk itulah kamu dipanggil, yaitu untuk memperoleh berkat. Sebab: Sebab mata Tuhan tertuju kepada orang-orang benar, dan telinga-Nya kepada permohonan mereka yang minta tolong, tetapi wajah Tuhan menentang orang-orang yang berbuat jahat."
Doa ke Lima
Dan ampunilah kesalahan kami seperti kami pun mengampuni yang bersalah kepada kami.
Apa artinya : kita memohon melalui doa ini supaya Bapa kita yang di surga tidak memandang dosa dosa kita atau menolak doa kita karna dosa dosa tersebut. Kita tidak hanya tidak pantas atas hal hal yang kita mohon tetapi kita pun tidak pantas menerimanya. Namun demikian, kita memohon agar Ia memberi kita segala hal berkat rahmat, sebab kita berdosa setiap hari, sehingga tidak pantas menerima apa pun selain hukuman. Maka dari itu, kita pun dengan tulus hati akan mengampuni orang lain dan dengan suka cita melakukan kebaikan bagi orang yang bersalah kepada kita.
Sebagai orang orang yang sudah di Selamatkan oleh tubuh dan darah Kristus, kiranya mari kita hidup saling berdamai, mengampuni, menolong, mengasihi dan terlebih bertolong tolonglah karna itulah kepenuhan yang menunjukkan bahwa kita mensyukuri kasih setia Allah melalui kematian Yesus Kristus di Kayu Salib. Amin...🙏
Selamat beraktivitas Kiranya kasih Setia Allah kita, Allah Tritunggal memelihara dan menyertai kita satu Hari Ini..... 😊🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Selasa, 12 Maret 2024
Renungan Luther 13-03-2024
theologi Lutheran
Acara Ibadah pemuda/i lutheran minggu XX setelah Trinitatis
ACARA IBADAH REMAJA & PEMUDA/I GKLI Sabtu, 01 November 2025 1. Bernyanyi dari Kidung Jemaat No. 15 : 1 – 3 (...
what about theologi luther ?
-
Pengertian Liturgi di Gereja Lutheran GKLI Sebagai Gereja Lutheran memahami bahwa : Ibadah adalah Pesta Al...
-
Markus 6 : 14 - 29 Thema : BARANI MA HITA MANGHATINDANGKON NA NASINTONG Patujolo : Jamita minggu VII dung Trinitatis di...
-
Filipi 2 : 5 – 11 Surat Filipi di tuliskan oleh Rasul Paulus yang di tujukan kepada Jemaat di Pilipi dan seluruh Umat Kri...