Kiranya Damai Sejahtera Allah Bapa, Anak dan Roh Kudus memelihara kamu sekalian.... Amin
Kamis, 09 Oktober 2025
Allah memulihkan hidup kita - Mazmur 81
DIPAHEHE DEBATA DO ANGKA NA MATE - Jesaya 26 : 17 – 19 - JAMITA PASKAH PADUAHON 2026
JAMITA
PASKAH PADUAHON
Nats
: Jesaya 26 : 17 – 19
“DIPAHEHE
DEBATA DO ANGKA NA MATE”
I.
PATUJOLO
Di sada Film na margoar Justice
League, adong sahalak na margoar Lois Lane mandok songon on :
“Hagolapon
na sasintongna ndang naso adong panondang, alai molo didok hagolapon ima sada pandohan
na mangkirim ndang na ro anggo panondang i”. Dibagasan hagolapon, maol do ganup
angka jolma marnida. Alai sai adong do na marpangkirimon ikkon marnida hatiuron
i.
Remnant,
horong na setia, sai adong do. Yesaya pasal 26 sasintongna bagian sian ende
puji pujian dohot hamuliateon tu Debata Jahowa do i, jala pasal on boi tarbagi
gabe tolu bagian. Bagian na parjolo (1-7) ende Hamuliateon tu Debata ni Israel
na manongtong, na manguhumi jala patutoruhon ganup angka na paginjanghon
rohana, alai na patimbohon ganup angka na mian di hasintongan. Ganup angka na
mian dibagasan hasintongan ingkon masuk do marhite pintu i laho mandai denggan basa
haluaon naung pinatupa ni Debata.
Bagian
na paduahon (8-10) sipaingot taringot tu panguhuman ni Debata na pinaima ni
ganup angka na mian di bagasan hasintongan. Di bagian on, di gombarhon do bahwa
hasintongan ni Debata ingkon do di hatindanghon jala ganup angka na mian di
bagasan hajahaton ingkon do uhumonNa.
Bagian
na patoluhon (11-19) taringot tu pangkirimon haluaon di ganup angka na porsea
dohot panguhuma di ganup angka parjahat. Pangkirioman on, digambarhon songon
sada parompuan na paimahon hasosorang ni anakhonna mamboan sada las n iroha na
balga. Jala marhite pangkiriman on tontu ingkon do di bagasan pos ni roha tu Debata.
Di bagasan sitaonon sai adong dope na paimahon holong ni Debata songon na
paimahon hatiuron di na golap. Turpuk on mambagabagahon taringot tu masa
haheheon ni ganup angka na mate songoni nang haroro ni pembaharuan nang angka
dame nasumurung sian Debata. Si Jesaya mambagabagahon di tingki harajaon di
selatan, Yehuda, na marsitaonon ala ni kebobrokan sosial, politik, dohot spiritual,
sarupa ma i songon na masa di harajaon utara na dihancurhon si Raja Asyur, Alani
ro Nabi Yesaya mambagabagahon, di angka sitaonon na sian raja Asyur na gogo i
na mangagohon Yehuda adong do asi ni roha ni Debata.
II.
HATORANGON NI TURPUK
Ayat
17
“songon
parompuan na gabegabean, nunga jonok hasasangana mangae posoposona, mangangguhi
ma ibana di habernitonna oi, laos songoni do hadadaon nami sian bohim ale Jahowa”
Ayat
on manggombarhon sitaonon dohot hasusaan na tinaon ni ganup angka na porsea,
digombarhon marhite sitaonon na tinaon ni sahalak parompuan di tingki na
manubuhon dakdanakna.
Ayat
18
“Gabegabean
do nang hami mangae poso poso do hami, hape hira alogo do na hutubuhon hami,
ndang tarpatupa hami hatuaon di tano i, jala dung sahat hutubuhon hami isi ni
portibi on”
Ayat
19
“Mangolu
do ianggo angka na mate i, hehe do muse bangke ku. Ngot ma hamu jala marolop
olop hamu angka isi ni orbuk? Ai nambur ni angka panondang do nambur mu, jala
paruaron ni tano i muse angka naung mate”
On ma janji ni Debata taringot tu heheon ni ganup angka naung mate. Angka bangke
bangke nasida ingkon hehe do, jaga ganup na mian digabasan “Abu” ingkon hehe
muse jala marlas n iroha tu Debata.
“Embun
Mu seperti Fajar” perubahan na manggombarhon huaso ni Debata na pangoluhon
ganup angka naung mate.
Bumi
akan “melahirkan orang orang matinya” na marlapatan ma i ianggo ngolu i ingkon
mulak do muse tu ganup angka naung mate.
III. SIPAHUSOR
HUSORON
·
Pangkirimon di haluaon na sian Debata
Nang pe dibagasan
sitaonon dohot panguhuman, alai si Yesaya mandok bahwa ganup angka na porsea
ingkon do mandapot haluaon, jala adong do haheheon dohot dame nasumurng di
angka naung mate.
·
Gogo laho mangalo dosa
Gombaron songon parompuan
na paimahon hasosorang ni ianakhonna ingkon do mangae na hansit (17-18)
manggombarhon sitaonon di angka na porsea laho mangomo haluaon dohot pemurnian sian
gnaup angka dosa.
·
Pangkirimon di haheheon
Ayat 19 mambagabagahon taringot
tu haheheon di angka na mate, ganup angka daging ni naung mate mulak gabe abu,
jala ingkon hehe muse jala marlas ni roha sialani holong ni roha ni Debata.
·
Debata do parlinggoman ta
Pasal 26 on pasahathon
bahwa Debata do partanobatoanta na mangontong, Ibana do parlinggomanta na
sintong di tonga tonga ni hasusaan na sian portibi on, jala di Ibana do jumpang
hita hasintongan.
·
Pesan utama
Yesaya 26:17-19 manggombarhon
perubahan di hasusaan dohot sitaonon na ro tu ganup angka na porsea, mangihut
marhite baga baga di haheheon ni angka na mate, perubahan, dohot dame na manontong
na nilehon ni Debata. Songon ombun na torang na mangalehon hangoluan. Ganup hita
naung mate ala ni dosa, dohot ala ni angka penolakan ta di hataNa sepatutna
ingkon do hita ambolong tu api paruhuman i, alai marhite haheheon ni Jesus
Kristus nunga talu be sorop ni hamatean i, jala gok ma pakkiromonta tu Debata ai
nunga dapotan haluaon hita marhite na porsea tu Ibana. Amen !
Pdt. Jefron Lumban Batu, M.Si. Teol. (GKPI
Resort Batam)
IPAHEHE DEBATA DO ANGKA NAUNG MATE - Markus 16 : 9 – 18
Khotbah
Epistel
Nats
: Markus 16 : 9 – 18
“DIPAHEHE DEBATA DO ANGKA NAUNG MATE”
I.
PATUJOLO
Hata ni Debata
marhite turpak on paingothon hita taringot tu tugas dohot panjoun ni Debata di
ganup hita (AM), angka na porsea. Haluaon ndang di lehon holan tu sahalak
jolma, alai tu ganup angka na di portibi on, alani ndang holan jolma na marlas ni
roha jala na manghilala di haluaon marhite Tuhan Jesus Kristus, haluaon i diomo
portibi on dohot ganup pangisina. Alani do Jesus pajongjonghon angka parbarita
jala manuru asa borhat nasida marbarita nauli tu sandok na marhosa.
Molo tabereng do
di na 4 Injil, ganup surat i manurathon taringot tu pengutusan.
Matius: mambahen
ganup bangso gabe murid ni Jesus marhite pandidion dohot pangajarion laho
mangulahon lomo ni roha ni Debata (Mat. 28:19-20), Yohanes, mangajarhon
tairngot tu parmahanion, mamparmahani angka biru biru ni Debata (Yoh. 21:15-19),
Lukas: gabe saksi ni Jesus Kristus dimulai ma i sian Jerusalem, Yudea, Samaria
sahat tu ujung ni portibi on (Kis.1:8) jala marhite injil Markus di tekanhon bahwa
injil tu ganup angka na marhosa (16:15). Kitab Matius, markus, Lukas dohot Yohanes
mangajarhon bahwa tugas ni ganup angka na porsea ima mamaritahon taringot tu
misi ni Debata di portibi on.
Marhite turpuk on,
di lehon tu hita tugas laho mamaritahon haluaon “Injil” tu ganup jolma. On ma poda
ni Tuhan Jesus tu ganup angka na porsea na tinorushon na sian tugas ni angka
parbarita nauli. Ganup angka na porsea adong do tugas dohot tanggung jawabna
laho mamaritahon asi ni roha ni Debata marhite Jesus Kristus. Nunga di lehon be
tu hita haluaon i marhite hamamate dohot hahehon ni Jesus Kristus. Haluoan i di
lehon tu sandok bangso, jala ndang holan tu ganup angka jolma alai dohot do tu
sude angka nasa na marhosa. Pangajarion on, mandok Ia haluaon i menyeluruh. Ndang
boi holan sada horong na lebih berhak mengklaim dirina manang na horongna dipalua.
Di ganup angka jolma haluaon i adong holan di angka na porsea jala naung
manjalo tanda “Materai” marhite pandidion na badia (Markus 16:16).
II.
HATORANGAN NI TURPUK
1. Yesus
Pahothon angka siseanNa marhite Penampakan.
Dung hehe Jesus,
na parjolo sahali diulahon Ibana menurut Injil Markus, dipataridahon Ibana do diriNa.
Dipataridahon Jesus do diriNa tu si Maria Magdalena, Jala di baritahon si Maria
Magdalena do taringot tu Jesus, alai ndang porsea angka sisean i. Dung i di
pataridahon Jesus muse diriNa tu dua halak murid. Jala di baritahon siseanNai
do na ni ida nai, alai ndang porsea angka siseanNai, dung i di pataridahon
Jesus ma dirina tu angka siseanNai, ujungna porsea ma nasida.
Di turpuk on, adong
do hubungan ni penampakan ni Jesus tu na patoguhon haporseaon di ganup angka na
porsea. Peristiwa Yesus pataridahon diriNa tu angka murid muridNa gabe patoguhon
haporseaon nasida na hurang posea. Sasintongna di antusi nasida do taringot tu
Jesus alai hurang porsea nasida. Penampakan ni Jesus gabe sada hal na ringkot
do i laho pahothon haporseaon na otik gabe haporseaon na togu, na hurang tangkas
gabe tankas, jala na mabiar gabe barani. Yesus pataridahon diriNa tu angka
siseanNa gabe dalan ni Debata laho pahothon panjouonNa di angka siseanNai.
Asing ni tanoman
ni Jesus na kosong i, penampakan Yesus gabe bukti hasintongan bahwa na sintong
do Jesus hehe sian hamatean i songon naung nidokNa hian tu angka siseanNai.
Penampakan ni Jesus gabe paingothon jala patigorhon pargabuson ni angka halak
Farisi na mandok dang sintong Jesus hehe, marhite na di suap nasida angka
panjaga na di tanoman i asa mamaritahon angka na sala.
Marhite naung
jongjong Jesus di tonga tonga ni angka sisean dohot angka natorop, pabotohon na
sintong do Jesus hehe jala gabe pahothon haporseaon ni angka sisean songoni
nang angka natorop. Yesus Kristus hehe songon naung nidokNa tu angka siseanNai.
2. Taat
kepada pengutusan Kristus
Dung pajumpa Jesus
dohot angka siseanNai jala dipahot haporsesaon nasida. Di suru Jesus do nasida
asa borhat laho mamaritahon taringot tu Jesus ima na nidokna Amanat Agung,
Mamaritahon haluaon.
Tugas pengutusan
manang na mamaritahon barita nauli dang holan tugas ni angka na manjalo tohonan
i (Ordinasi), alai “Vocato Dei” (panjouon ni Debata) tu ganup angka na porsea
tanpa terkecuali. Memang adong do Vocatio Special “panggilan Khusus tu angka na
manjalo tahbisan manang na ordinasi” alai adong do Vocatio Generalis (panjouon
secara umum) pamaritaon barita nauli di ganup angka na porsea marhite pangalaho
dohot pambahenan na denggan, gabe sitiruon maradophon dongan. Jhon Calvin
mandok “Panggilan Am” ganup angka na porsea marhite “Wordly Ascetism” (beraskese
di dunia). Molo ganup angka biarawan beraskese di seminari mengkhusushon diri
di angka pelayanan, alani ganup angka na porsea pe ingkon do melayani marhite
angka parkarejoan dohot gabe tau tiruon di angka pardalanan ni ngolu na
pataridahon sondang ni Debata. Ndang umbadia sahalak parjamita sian sahalak
petugas kebersihan di joro ni Debata, alai ganup halak tarjou do asa
pataridahon sondang ni Debata marhite angka ulaon na ganup. Vocatio Generalis
on di dok si petrus do “Imamat Am” di ganup angka na porsea “1 Petrus 2:9”TB .
Alai marga na pinillit do hamu, hamalimon na raja, bangso na badia, houm na
ginomgomanNa, asa tung di baritahon hamu denggan ni haroahon ni Ibana, naung
manjou hamu sian na holom tu hatiuronNa halongangan i.
Hata ni Debata
paboahon haluaon ia ganup angka na porsea jala tardidi dapotan haluaon do.
Markus 16:16 “Na porsea jala tarididi, dapotan haluaon, alai naso porsea i, hona
uhum do”. On do tugas na ni lehon ni Debata tu ganup angka na porsea. Haluaon
ingkon do sahat tu ganup angka jolma, marhite na manjadihon ganup angka jolma
gabe biru biru ni Debata (Markus 28:19-29).
3. Injil
: Hal hidup segala makhluk
Hal na paling
spesifik na pinasahat ni penginjil markus ima na paboahon bahwa Haluan i tu
ganup angka na marhosa do. Marhite tugas on, ganup angka jolma ingkon do
menyadari hubunganna dohot angka makhuk ciptaan na asing. Makhluk hidup ndang
holan kepentingan ni jolma sambaing, alani ganup angka jolma ingkhon do
parsidohot manjaga kelangsungan hidup ni nasa na mangolu.
Mamaritahon barita
nauli tu sandok na mangolu, hak perlindungan dohot pangaramotion nang
pardalanan ni ngolu ni sandok nasa na marhosa. Alani Gereja ingkon do jongjong
laho dongan ni sandok angka na marhosa. Ganup jolma ingkon do menyadari bahwa
makhluk hidup na asing berhak do laho manjalo ngolu na denggan, marhite naso
parsidohot hita manegai Ekspolitasi alam alani kepentingan ni jolma sambing.
Hata ni Debata na paingothon
tu sandok jolma toho ma i na gabe aturan ni Debata laho menjamin hak dohot
kelangsungan hidup ni angka suan suanan, dorbia, dohot ekosistem alam. Suan suanan
nang angka dorbia ingkon do manjalo hasonangon asa unang gabe mago. Molo saleleng
on hita menganggap bahwa manghaholongi sae holan tu donganta jolma, kitab
Markus mangajari hita (Mark. 16:15) ganup angka jolma ingkon manuanhon rasa
persaudaraan dohot sandok ciptaan ni Debata. Pola pikir ni ganup angka jolma di
gali marhite mandat ilahi dohot kesegambaran Allah, alani i marhite missi on, tasadari
ma bahwa ganup hita jolma termasuk do sada sian ciptaan ni Debata. Sarupa do
jolam dohot angka ciptaan na asing taringot tu haluaon. Di haluaoan : suan suanan, binatang, dohot angka ciptaan na asing berhak do
mangomo di kelangsungan hidup na denggan. Angka pemikiran sisongon on, ringkot
do asa di kembanghon laho mengktritisi angka tafsiran na mandatoris taringot tu
hak pengelolaan ni ganup angka jolma di alam.
Songoni ma nang angka
pangisi ni portibi on ingkon do di ramothon dohot di lestarihon. Hak hidup di
sude angka na marhosa ringkot do jala sude angka na jinadihon ni Debata patut
do marlas ni roha jala pasangaphon Debata. Mazmur 150:6 “Sude na marhosa ingkon
mamuji Jahowa”.
4. Melaksanakan
Misi Agung dengan diperlengkapi dengan berbagai karunia.
Murid murid di
pillit jala di ajari Yesus nang di perlengkapi marhite huaso nang tanda. Ganup nasida
marhuaso laho pamalumhon, patupahon mujizat dohot palaohon sibolis (Mark.16:17-18).
Di udut na i muse
di dok si apostel Paulus do bahwa ndang holan angka Rasul na di perlengkapi
Debata, alai ganup angka na porsea di perlengkapi do marhite huaso nang godang
ni parnotoan di angka ulaon. Silehon lehon ni Debata ima : Keahlian, Bakat, Talenta,
dohot keterampilan. Ganup angka silehon lehon ni Debata, ta pangke ma i laho
mamaritahon asi n iroha ni Debata (1. Kor 12:7-11).
III.
PANGARIMPUNAN
Di angka na masa nuaeng, ganup angka silehon lehon ni Debata,
kemampuan, dohot SDM na adong di hita sian asi ni roha ni Debata do i di lehon
tu hita, alani tama ma tapakke i laho dalanta mamaritahon holong ni Debata di
hita ganup angka jolma. Ganup angka na porsea ndang boi maradi jala merasa puas
di dirina sandiri, gabe sijalo barita nauli i. Alani i, marhite pesta paskah on,
ganup hita di suru asa tongotong hobas hita laho mamaritahon barita nauli, nang
mangajari asa ganup angka jolam manjangkhon Jesus Kristus sipalua i.
Angka dongan na hinaholongan, selamat paskah ma di
hita saluhutna, Haheheon ni Kristus Jesus patoguhon haporseaon ta tu haluaon na
pinatupa ni Jesus Kristus. Pandidion nabadia naung tajalo i gabe sakramen ima
na mangalehon asi ni roha ni Debata dibagasan haporseaon. Haporseaon i ingkon
do ramotanta marhite parsaoran na denggan dohot ganup angka na porsea.
Haheheon ni Kristus Jesus paingothon hita, taringot tu
misi agung, mamaritahon Barita nauli, parohon angka tanda tanda harajaon ni
Debata dohot angka holong ni rohanta marhite sikap na menghargai hak hidup ni
sude makhluk hidup.
Angka dongan na hinaholongan, Debata ma na mangaramoti
hita dibagasan pasu pasu na marlipat ganda di ngolunta ganup. Amen !
Pdt. Jefron Lumban Batu, M.Si. Teol. (GKPI
Resort Batam)
Allah akan membangkitakan orang orang mati - markus 16 : 9-18
Khotbah Partangiangan GKPI tahun 2026 "Paskah"
Nats
: Markus 16 : 9-18
“Allah akan membangkitakan orang orang mati”
I. Patujolo
Nats
ini mengingatkan kita akan tugas dan
panggilan ‘am’ seluruh orang percaya. Keselamatan bukanlah milik manusia semata
tetapi milik segalah mahkluk, manusia bukan satu-satunya mahkluk ciptaan yang
merayakan dan meraskaan keselamatan di dalam Yesus Kristus, tetapi keselamatan
itu milik dunia ini dan segala isinya. Untuk itulah Yesus memerintahkan
murid-murid untuk memberitakan Injil ke segala mahkluk.
Jika
kita perhatikan keempat kitab Injil, seluruhnya menuliskan pengutuskan.
Matius: menjadikan segala bangsa menjadi murid Yesus dengan membaptis dan
mengajarkan mereka melakukan kehendak Allah (Mat 28:19-20), Yohanes: menekankan
tugas pastoral, menggembalakan jemaat (Yoh 21:15-19), Lukas: menjadi saksi
Kristus dimulai dari Yerusalem, Yudea, Samaria dan sampai ke ujung bumi (Kis
1:8) dan di dalam Markus ini menekankan Injil kw segala mahkluk (16:15).
Keempat Inji ini sekaligus menekankan tugas orang percaya melakukan missi Allah
di dunia ini.
Dalam
Nats ini kita menerima amanat: memberitakan Injil ke segala mahkluk. Ini
merupakan amanat agung Tuhan Yesus kepada seluruh orang percaya yang diteruskan
dari tugas rasuli. Orang percaya memiliki tugas dan tanggung jawab untuk
menyaksikan kasih karunia Allah yang dinyatakan di dalam diri Yesus Kristus.
Tuhan telah memberikan keselamatan melalui kematian dan kebangkitan Yesus
Kristus. Keselamatan itu universal, bukan hanya kepada umat manusia tetapi milik
segala mahkluk. Pandangan ini menegaskan bahwa seluruh ciptaan memperoleh kasih
karunia tanpa terkecuali. Pandangan ini juga menegaskan keselamatan itu
holistik. Tak boleh ada satu kelompok sosial manapun yang lebih berhak
mengklaim dirinya atau kamunitasnya yang diselamatkan. Bagi manusia keselamatan
itu ada pada diri orang yang percaya dan dimateraikan melalui baptisan (Lih
Markus 16:16)
II. Hatorangan ni
turpuk
- Yesus meneguhkan murid melalui penampakan.
Setelah
Yesus bangkit halmoertama yang dilakukannolehbYesus menurut Injil.Markus adalah
menampakkan diri. Yesus menampakkan diri kepada Amaria Magdalena. Maria
Magdalena memberitakan bahwa Yesus namun mereka tidak percaya kepada
Pemberitaan Magdalena, kemudia Yesus menampakkan diri kepada kedua orang murid.
Murid yang melihat penampakan Yesus memberitakan kebangkitan Yesus namun orang
tidak percaya kemudian Yesus menampakkan diri dan akhirnya percaya.
Disini
ada hubungan penampakan Yesus dengan peneguhan iman orang percaya. Peristiwa
Yesus menampakkan diri kepada murid adalah penguatan kepada murid yang
ragu-ragu. Sebenarnya menerka mengetahui tentang Yesus namun tak percaya
terhadap Yesus. Penampakan Yesus kepada murid menjadi penting membimbing yang
raguragu menjadi berpendirian yang kokoh, yang samarsamar menjadi jelas dan
yang takut menjadi berani. Yesus menampakkan diri pada murid adalah bagian dari
penguatan komitment awal mereka mengikut Yesus.
Selain
kubur kosong, penampakan Yesus sekaligus juga membuktikan kebenaran bahwa Yesus
bensr-benar bangkit seperti yang disampaikannya kepada murid-muridNya.
Penampakan Yesus sekaligus membungkam kebohongan Farisi yang menyatakan bahwa
Yesus tidak benar bangkit, mereka menyuap penjaga kubur dan memberitakan
kebohongan. Dengan hadirnya Yesus dikalangan murid dan kepada orang banyak
Yesus benar-benar bangkit dan meneguhkan iman murid dan orang percaya akan
kebenaran. Yesus bangkit sebagaimana disampaikan kepada murid.
Kebangkitan
Kristus di pesta Paskah ini kiranya meneguhkan iman percaya kita kepada Yesus
Kristus.
- Taat
kepada pengutusan Kristus
Setelah
Yesus berjumpa dengan murid-murid dan meneguhkan mereka. Yesus mengutus
murid-murid untuk melakukan amanat agung, yaitu memberitakan Injil.
Tugas
pengutusan atau pemberitaan Injil bukanlah hanya para penerima tahbisan
(ordinansi), tetapi “vocatio dei” (panggilan Allah) seluruh orang percaya tanpa
terkecuali. Memang ada vocatio specialis (panggilan khusus bagi penerima
tahbisan atau ordinansi) namun ada juga vocatio generalis (panghilan
umum) Pemberitaan Injil bagi orang percaya dilakukan dengan sikap dan
perbuatan yang terpuji, saluran berkat bagi banyak orang dan teladan bagi
sekitarnya. Jhon Calvin menyebut “panggilan am” orang percaya dengan
“wordly ascetism”(beraskese di dunia). Jika para biarawan beraskese di seminare
mengkhususkan diri dalam pelayanan, maka orang percaya melayani Tuhan melalui
pekerjaan dan teladan hidupnya yang memancarkan kasih Allah. Tidak lebih mulia
seorang rahib yang menjadi biarawan dari pada seorang coster dalam bait Allah,
namun setiao orang dapat memancarkan kasih dan kemuliaan Allah lewat pekerjaan
dan pengabdian masing-masing. Vocatio generalis ini disebutkan Petrus sebagai
imamat am orang percaya 1 Petrus 2:9 (TB) Tetapi kamulah bangsa yang
terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri,
supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah
memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib.
Injil
memastikan keselamatan bahwa barang siapa yang percaya dan dibaptis beroleh
hidup yang kekal. Markus 16:16 (TB) Siapa yang percaya dan dibaptis akan
diselamatkan, tetapi siapa yang tidak percaya akan dihukum. Ini adalah tugas
yang harus diemban semua orang percaya. Keselamatan harus sampai kepada setiap orang,
dengan menjadikan segala bangsa menjadi murid Kristus (Band Mat 28:19-29).
- Injil: Hak hidup segala mahkluk:
Hal
yang spesifik disampaikan Injil.Markus adalah Injil keselamatan kepada segala
makhluk. Dengan tugas ini manusia harus menyadari relasi dirinya dengan
makhluk ciptaan lainnya. Mahkluk hidup bukanlah obyek kepentingan manusia
semata, tetap manusia harus bertanggung jawab memastikan kelangsungan hidup
segala makhluk.
Memberitakan
Injil ke segala mahkluk mewartakan hak hidup, hak perlindungan dan pemeliharaan
dan kelangsungan hidup segala mahluk. Untuk itulah gereja sebenar harus hadir
sebagai mitra sesama ciptaan. Manusia harus menyadari bahwa mahkluk hidup
lainnya berhak memiliki kehidupan yang layak, tanpa merusak mereka dan
mengeksploitasi alam untuk kepentingan manusia saja.
Pesan
memberitakan Injil ke segala makhluk merupakan perintah untuk menjamin hak dan
kelangsungan hidup tumbuhan dan hewan serta keseimbangan alam. Tanaman dan
binatang harus memperoleh perlindungan agar jangan sampai musnah. Jika selama
ini manusia menggangap mengasihi sesama adalah dalam arti kepada manusia, maka
dalam missi yang termaktub di dalam Markus 16:15 manusia mesti menanamkan rasa
persaudaraan terhadap sesama ciptaan. Mindset manusia sebagai makhkota ciptaan
yang digali dari mandat ilahi dan kesegambaran Allah, maka dengan missi
ini sedikit kita rekonstruksi menjadi suatu kesadaran bahwa manusia adalah
salah satu dari ciptaan itu. Manusia sejajar dengan ciptaan lainnya dalam
keselamatan. Dalam keselamatan: tumbuh-tumbuhan, hewan dan ciptaan lainnya
sama-sama berhak atas kelangsungan hidupnnya yang utuh. Pandangan seperti ini
penting dikembangkan untuk mengkritisi dan menafsirkan arti mandatoris hak
pengelolaan alam yang dimiliki manusia terhadap alam.
Demikian
dengan alam harus dipelihara dan dilestarikan. Hak hidup segala mahluk ini
penting karwna segala mahluk dapat memjji dan memuliakan Tuhan. Mazmur 150:6
(TB) Biarlah segala yang bernafas memuji TUHAN! Haleluya!
- Melaksanakan Missi Agung dengan diperlengkapi
dengan berbagai karunia.
Rasul-rasul
dipanggil dan dibimbing oleh Yesus Kristus dalengan memperlengkapi para murid
dengan berbagai karunia dan tanda. Mereka memiliki kuasa untuk menyembuhkan,
melakukan mujizat dan mengusir roh jahat (Baca Mark 16:17-18).
Dalam
perlengkapan selanjutnya Paulus menjelaskan bukan hanya rasul yang
diperlengkapi oleh Allah, tapi seluruh orang percaya diperlengkapi dengan
berbagai karunia pada jemaat: karunia itu bisa berbagai skill, bakat, talent
dan ketrampilan. Seluruh potensi yang ada pada kita pergunakan untuk mewartakan
kasih karunia Tuhan. (Band 1 Kor 12:7-11).
III.
Pangarimpunan
Dalam
konteks kekinian, segala karunia, segala talenta, potensi diri dan SDM yang
dimiliki oleh orang percaya adalah karunia Allah yang dimesti dipersembahkan
untuk melaksanakan tugas Pemberitaan Injil. Orang percaya tidak boleh berhenti
dan puas dengan imannya sebagai penerima Injil Keselamatan saja, tetapi oleh
Paskah orang percaya diutus menjadi Pemberita Injil dan menyakinkan orang lain
untuk menerima Yesus sebagai Yuruselamat.
Sahabat
yang baik hati, selamat paskah bagi kita semua. Kebangkita Kristus meneguhkan
kita semua percaya kepada keselamatan di dalam Yesus Kristus. Baptisan yang
kita terima menjadi sakramen adalah
anugerah Allah yang nyata yang kita terima
melalui iman. Iman itu harus kita pelihara melalui pembinaan rohani kita
didalam persekutuan orang percaya.
Kebangkitan
Kristus mengingatkan kita akan Missi Agung, memberitakan Injil, menghadirkan
tanda-tanda kerajaan Allah dan bersikap ramah lingkungan serta menghargai hak
hidup segala makhluk.
Sahabatku!
Tuhan memberkati saudara dengan melimpahkan segala kebaikan dalam hidup
saudara. Amin
Pdt. Jefron Lumban batu, M.Si. Teol. ( GKPI Resort Batam )
Kristus akan membangkitkan orang mati - Jesaya 26 : 17-19 - Jamita Paskah Paduahaon 2026 GKPI
Jamita Paskah Paduahaon
Nats
: Jesaya 26 : 17-19
“ Kristus akan membangkitkan orang mati”
1. Patujolo
Dalam film Justice
League, Lois Lane berkata: "Kegelapan sejati bukanlah ketiadaan terang,
tetapi sebuah keyakinan bahwa terang itu tidak akan datang kembali". Dalam
masa-masa yang gelap, sulit sekali seseorang melihat terang. Tetapi ada beberapa
orang tersisa yang tetap memiliki pengharapan kepada terang itu
Remnant, kaum sisa yang
setia, masih ada. Yesaya pasal 26 adalah lagu atau pujian syukur dan doa
permohonan kepada Allah. Pasal ini dibagi menjadi tiga bagian. Bagian pertama
(1-7) adalah pujian syukur kepada Allah Israel, yang adalah Gunung Batu Kekal,
yang menjatuhkan dan merendahkan orang-orang yang meninggikan diri dan
mengangkat orang yang benar. Orang-orang benar inilah yang akan masuk melalui
pintu gerbang ke dalam kota dan menikmati keselamatan Allah
Bagian kedua (8-10)
adalah refleksi terhadap penghakiman Allah yang dinantikan orang-orang benar.
Bagian tersebut menggambarkan sebuah keadaan ketika keadilan Allah ditegakkan
di bumi dan setiap kefasikan dipukul
Bagian ketiga (11-19) berbicara
tentang permohonan keselamatan orang percaya dan penghukuman atas kefasikan.
Permohonan ini digambarkan seperti wanita yang sedang berjuang dengan kesakitan
menantikan kelahiran yang akan mendatangkan sukacita besar. Permohonan ini
disertai keyakinan penuh kepada Allah. Pada masa sulit masih ada umat yang
percaya dan menantikan datangnya keadilan Allah seperti orang yang menantikan
terang. Teks
ini juga menubuatkan masa kebangkitan orang mati dan pengharapan akan pemulihan
serta damai sejahtera dari Tuhan. Yesaya
bernubuat pada masa ketika Kerajaan Selatan, Yehuda, juga mengalami kebobrokan
sosial, politik, dan spiritual, mirip dengan apa yang terjadi pada Kerajaan
Utara yang sudah dihancurkan oleh Asyur, maka ketika Nabi Yesaya bernubuat ternyata hidup di bawah
ancaman ekspansi dari kerajaan Asyur yang kuat, yang mengancam eksistensi
Yehuda.
II. Hatorangan ni
turpuk
Ayat
17
"Seperti
perempuan yang mengandung yang sudah dekat waktunya untuk melahirkan,
menggeliat sakit, mengerang karena sakit beranak, demikianlah tadinya keadaan
kami di hadapan-Mu, ya TUHAN."
Ayat
ini menggambarkan penderitaan dan kesakitan yang dialami umat Tuhan,
dianalogikan dengan rasa sakit seorang wanita yang akan melahirkan.
Ayat
18
"Kami
mengandung, kami menggeliat kesakitan, tetapi kami melahirkan anak. Kami tidak
membawa keselamatan ke bumi, dan penduduk dunia tidak hidup kembali."
Meskipun
telah mengandung dan menderita, umat Tuhan belum berhasil membawa keselamatan
ke bumi, dan orang-orang mati tidak dapat hidup kembali.
Ayat
:19
"Tetapi
orang-orang-Mu yang mati akan hidup kembali, ya TUHAN, mayat-mayat mereka akan
bangkit; biarlah mereka yang diam dalam debu bangun dan bersorak-sorai;
embun-Mu seperti embun fajar; bumi akan melahirkan orang-orang matinya."
Ini
adalah janji Tuhan tentang kebangkitan orang mati. Mayat-mayat mereka akan
bangkit, dan mereka yang "diam dalam debu" akan bangun dan
bersorak-sorai.
"Embun-Mu
seperti embun fajar" adalah metafora yang menggambarkan bagaimana Tuhan
akan menghidupkan umat-Nya yang mati.
Bumi
akan "melahirkan orang-orang matinya," yang artinya kehidupan akan
kembali kepada mereka yang telah mati.
III.
Sipahusor husoron
·
Keyakinan akan Keselamatan Tuhan:
Meski di tengah penderitaan dan penghakiman, Yesaya
menegaskan bahwa umat Tuhan akan diselamatkan dan akan ada kebangkitan orang
mati serta damai sejahtera dari Tuhan.
·
Perjuangan Melawan Dosa:
Gambaran perempuan hamil yang merintih kesakitan (ayat
17-18) melambangkan penderitaan umat dan pergolakan untuk mendapatkan
keselamatan dan pemurnian dari dosa.
·
Harapan Kebangkitan:
Ayat 19 secara eksplisit menubuatkan kebangkitan orang
mati, di mana orang-orang yang diam di dalam debu akan bangkit dan bersorak-sorai
karena pertolongan Tuhan.
·
Tuhan sebagai Tempat Perlindungan:
Pasal 26 ini juga menekankan bahwa Tuhan adalah gunung
batu yang kekal, tempat perlindungan yang aman di tengah kekacauan dunia dan
tempat umat percaya dapat menemukan kepastian dan keamanan.
·
Pesan Utama
Pada
dasarnya, Yesaya 26:17-19 menggambarkan periode kesengsaraan dan penderitaan
yang dialami umat Tuhan, diikuti dengan janji kebangkitan, pemulihan, dan damai
sejahtera kekal yang akan diberikan oleh Tuhan sebagai "embun terang"
yang melahirkan kembali kehidupan. Kita yang telah mati karena dosa dan
pemberontakan kita yang sepatutnya kita
binasa tetapi dengan kebangkitan Kristus mengalahkan maut menjadi harapan bagi
kita setiap orang yang percaya kepadaNya.
Amin
Senin, 06 Oktober 2025
Refleksi Khotbah Lukas 17 : 11 - 19
Minggu, 05 Oktober 2025
BERTAHAN dalam Penderitaan - Roma 8 : 18 - 31
theologi Lutheran
Acara Ibadah pemuda/i lutheran minggu XX setelah Trinitatis
ACARA IBADAH REMAJA & PEMUDA/I GKLI Sabtu, 01 November 2025 1. Bernyanyi dari Kidung Jemaat No. 15 : 1 – 3 (...
what about theologi luther ?
-
Pengertian Liturgi di Gereja Lutheran GKLI Sebagai Gereja Lutheran memahami bahwa : Ibadah adalah Pesta Al...
-
Markus 6 : 14 - 29 Thema : BARANI MA HITA MANGHATINDANGKON NA NASINTONG Patujolo : Jamita minggu VII dung Trinitatis di...
-
Filipi 2 : 5 – 11 Surat Filipi di tuliskan oleh Rasul Paulus yang di tujukan kepada Jemaat di Pilipi dan seluruh Umat Kri...